Yvonne Smeulers speelt Vieuxtemps in Mill kasteel Tongeren, 27 april

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Henri Vieuxtemps, 27 apr 2008.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Niet al te ver van Ottersum (ideetje voor Soundboard) speelt Yvonne Smeulers om 15.00 uur in kasteel Tongeren, Tongeren12 Mill onder andere ... Vieuxtemps met pianist Sander Sittig. http://www.kasteeltongelaar.nl/concertagenda.html
    Ook violiste Helbertine Hylkema speelde eens Vieuxtemps in Borne (wie zou daar nou achter zitten).
    Maar ja het reizen went dit weekend, want gister vanuit de omgeving van Gouda reeds een tank leeg gereden (415 km) om in Maastricht het Limburg Symfonie Orkest te horen en zien van de Sacre du Printemps, anders moet je misschien wel 10 jaar wachten om dat eens in de Doelen Rotterdam of Concertgebouw Amsterdam te horen. Een revolutionair stuk, dat een keerpunt was in de muziekgeschiedenis.
    Als kind van 12 draaide ik de plaat grijs van mijn vader, waar de Sacre op stond met een schilderij op de hoes van een meisje in de natuur. Vreemde syncopische bij niet na te doene ritmes, soms Russische Don Kozakken oorlogdansritmes a la Shostakovitsch. Maar soms was het orkest zo hard dat ik m´n oordoppen indeed. Ook interessant bijprogramma met het onbekende Printemps van Debussy en een wereldpremiere van Bart Visman op gezongen teksten van Saskia Macris.
     
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Een mooi Frans-Belgisch programma. Als ze dat in Nederland zou spelen, zou
    ik zeker in de zaal zitten. :)
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.283
    Homepage:
    Kasteel Tongeren ligt in Nederland! :(


    Ik heb je niet gezien in de zaal. (Doordenkertje ;))


    Frits
     
  4. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Dan heb je vast de film Rhytm is it wel gezien?
     
  5. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    De oplettende concertbezoeker had me aan m'n Vieuxtemps T-shirt herkent:
    [​IMG]
    of anders wel aan m'n bakkenbaardenmanen. Nou ja, Soundboard zal het wel te ver reizen hebben gevonden en wilde liever wandelen in het mooie weer.
    Zie ik nu dat bij het Gergiev-festival er weer Sacre wordt gespeeld. Ach. Rhtyhm is it ken ik niet, wel alles heeft een ritme van Snissle Frizzel.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.283
    Homepage:
    Henri V. Schreef:

    "Nou ja, Soundboard zal het wel te ver reizen hebben gevonden en wilde liever wandelen in het mooie weer".


    Nee, dat was het niet.

    Henri V. was er een beetje laat mee.

    Maar het was wel mooi weer!


    Frits
     
  7. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Wat is dat nou weer voor een denigrerende opmerking? Als je zo van de Sacre houdt, zou je die film juist moeten zien. Die gaat juist over een project waarbij de Sacre bekend wordt gemaakt voor een zeer groot publiek waarvan de meeste leden überhaupt nog nooit met klassieke muziek in aanraking zijn geweest!

    Als je zo omgaat met tips van anderen, moet je je ook niet beklagen als anderen niks met jouw tips doen.
     
  8. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Was niet negatief bedoeld. Je overschat m'n algemene ontwikkeling. 'K wist niet dat het een Sacre-promotiefilm was.
     
  9. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Daarom moet je misschien in het vervolg eerst denken en bekijken waar men het over heeft, voordat je reageert en een mening ventileert.
     
  10. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Je moet niet om niks op je achterste benen gaan staan, maar een beetje flauwekul op een forum kunnen hebben. Wil je trouwens beweren dat je Snissle Frissle niet mooi vind, nou we het toch over cultuur hebben?
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.283
    Homepage:
    @ Henri V.,

    “Je moet een beetje flauwe kul op een forum kunnen hebben”

    Dat hangt er maar vanaf in hoeverre het hier gaat om echte flauwe kul of een grap(je).

    Maar wees gerust: ik houd het in de gaten.

    Wordt het te gek, dan wordt het verwijderd.

    Voor een onzinforum is dit niet de juiste plek.


    Frits
     

Deel Deze Pagina