Zeer mooie 4/4 viool te koop, gebouwd door Kees Roos in 1979

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Mark Gisbertz, 2 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mark Gisbertz

    Mark Gisbertz

    Lid geworden:
    2 feb 2017
    Berichten:
    10
    Viool is verkocht.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2017
  2. Roosje53

    Roosje53

    Lid geworden:
    29 nov 2017
    Berichten:
    10
    Ik ben geïnteresseerd. Heeft deze ook een zuivere klank? Ik heb namelijk ook een C. Roos uit 1979 en ben er erg tevreden over. Prijs/kwaliteit is goed. Ik bied 1600 €. Overigens heeft dit instrument idd duurdere snaren en een duurdere strijkstok nodig voor optimale prestatie.
     
  3. Mark Gisbertz

    Mark Gisbertz

    Lid geworden:
    2 feb 2017
    Berichten:
    10
    Goedendag, Bedankt voor de interesse maar helaas heb ik de viool alweer enige tijd geleden verkocht. Ik heb geprobeerd om mijn advertentie te verwijderen maar dit is mij nog niet gelukt, vandaar dat hij er nog op staat.
     
  4. Roosje53

    Roosje53

    Lid geworden:
    29 nov 2017
    Berichten:
    10
     
  5. Roosje53

    Roosje53

    Lid geworden:
    29 nov 2017
    Berichten:
    10
    Misschien heb ik hem? Via Berkel en Hampe Amsterdam.
     
  6. Mark Gisbertz

    Mark Gisbertz

    Lid geworden:
    2 feb 2017
    Berichten:
    10
    Nee, ik heb hem verkocht aan Terpstra muziek als inruil voor een saxofoon. Ik moest met viool spelen stoppen vanwege nekklachten. De viool die jij hebt is waarschijnlijk de zusterviool van de viool die van mij was. Ik heb destijds, een jaar of zes geleden die van mij uit beiden gekozen. Wellicht dat je bij Terpstra muziek kunt informeren of ze mijn viool nog hebben.
     
  7. Mark Gisbertz

    Mark Gisbertz

    Lid geworden:
    2 feb 2017
    Berichten:
    10
  8. Roosje53

    Roosje53

    Lid geworden:
    29 nov 2017
    Berichten:
    10
    Ok. Ik zal eens informeren.
     
  9. Mark Gisbertz

    Mark Gisbertz

    Lid geworden:
    2 feb 2017
    Berichten:
    10
    Mocht je hem kopen dan zou ik het leuk vinden om dat te weten. Het was een erg mooie viool (vonden ook mijn docenten) en ik had er best veel moeite mee om hem te verkopen.
     
  10. Roosje53

    Roosje53

    Lid geworden:
    29 nov 2017
    Berichten:
    10
    Ja, die van mij word idd ook mooi gevonden. Maar Terpstra weet van niets. Misschien is ie terug naar een reparateur zeiden ze.
     
  11. Mark Gisbertz

    Mark Gisbertz

    Lid geworden:
    2 feb 2017
    Berichten:
    10
    Dat is jammer. Ze hebben hem van mij gekocht maar wat ze er daarmee hebben gedaan weet ik niet. Ze zouden hem laten nakijken door hun Vioolbouwer zeiden ze, misschien heeft die hem van hun gekocht.
     
  12. Roosje53

    Roosje53

    Lid geworden:
    29 nov 2017
    Berichten:
    10
    Ze zeggen bij Terpstra dat hij naar Atelier Hendriksen Purmerend is gegaan. Maar C. Roos viool staat niet bij hun violen op de website.
     
  13. Mark Gisbertz

    Mark Gisbertz

    Lid geworden:
    2 feb 2017
    Berichten:
    10
    Wellicht kun je contact opnemen met Hendriksen zelf? Misschien staat de viool nog niet op zijn website.
     
  14. Roosje53

    Roosje53

    Lid geworden:
    29 nov 2017
    Berichten:
    10
    Ja, maar volgens Terpsta kost de viool nu 2900€. Ik heb de mijne voor 1600€ In september bij Berkel en Hampe Adam gekocht.
     
  15. Mark Gisbertz

    Mark Gisbertz

    Lid geworden:
    2 feb 2017
    Berichten:
    10
    €2.900? Dat is wel erg duur! Ik heb er €1.400,- voor gekregen en had er ook €1.600,- voor betaald bij Berkel en Hampe. Ik had al zo'n vermoeden dat ze niet helemaal eerlijk waren maar heb mijn viool toch maar voor dat bedrag verkocht omdat het erg moeilijk was om hem te verkopen. Een goede viool verkopen als je er geen betere voor koopt bij een vioolbouwer is bijna onmogelijk. Misschien kun je zelf contact opnemen met die vioolbouwer en vertellen dat je weet wat ik ervoor heb gekregen en wat hij in de winkel heeft gekost, wellicht draait hij dan bij.
     
  16. Roosje53

    Roosje53

    Lid geworden:
    29 nov 2017
    Berichten:
    10
    Ik heb net vioolbouwer Hendriksen gebeld waar je viool nu is, maar die wil er 3500€ voor hebben. Balen! Een nieuwe C Roos viool is 12000€
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2017
  17. Mark Gisbertz

    Mark Gisbertz

    Lid geworden:
    2 feb 2017
    Berichten:
    10
    €3.500,- is een belachelijke prijs. Het was een mooie viool maar hij is niet zoveel waard. Kees Roos bouwt zelf geen violen meer vanwege zijn leeftijd. Ik heb met hem destijds contact gehad. Hij wilde mijn viool ook niet terugkopen omdat hij aan het afbouwen was. De violen die hij bouwde kostte zo'n €7.500,- en geen €12.000,-. Voor €10.000,- kun je een viool laten bouwen door Matthieu Besseling (dat heeft hij mij verteld, mijn viool was bij hem in onderhoud). Wellicht kun je over een jaar of zo eens opnieuw vragen wat de prijs dan is, mocht hij nog niet zijn verkocht maar meer dan ongeveer €1.600,- zou ik er zeker niet voor geven als ik jou was.
     
  18. Roosje53

    Roosje53

    Lid geworden:
    29 nov 2017
    Berichten:
    10
    Ik heb C. Roos gebeld in september en dat is wat hij mij gezegd heeft. Hij zei ook dat de violen uit 1979 waarschijnlijk ook 7,500€ gingen kosten en de nieuwere tot 12000€. Maar hoe dan ook ga ik geen 3500€ betalen voor deze bij Hendriksen.
     
  19. Roosje53

    Roosje53

    Lid geworden:
    29 nov 2017
    Berichten:
    10
    Afin. Veel plezier nog met saxofoon spelen!
     
  20. Mark Gisbertz

    Mark Gisbertz

    Lid geworden:
    2 feb 2017
    Berichten:
    10
    Dat zou ik inderdaad zeker niet doen. Dankjewel en jij met het viool spelen. De viool die je nu heb is een goede voor een mooie prijs.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina