Zingende zaag/Musical saw

Discussie in 'Overig' gestart door Moosey, 6 jul 2009.

  1. Moosey

    Moosey

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    2
    Beste mensen,

    voor een project (ik ben componist/muzikant) ben ik op zoek naar een zingende zaag. Nu lijkt het erop dat de enige optie is er 1 te bestellen in Amerika, wat ik wat omslachtig (en kostbaar) vind. En het lijkt me ook zo gek, dat er in heel Nederland geen zaag te koop zou zijn? Ik ben er al wel achter dat je jezelf het een stuk makkelijker maakt door het niet te gaan proberen met een echte houtzaag, dus daar ga ik dan ook maar niet aan beginnen.

    Iemand tips of zelf een zaag over?

    Hartelijk dank vast,

    E
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Als mijn geheugen me niet in de steek laat is er (door mij dacht ik) op dit forum wel eens over gesproken. Zonder nu eerst dat onderwerp weer te gaan opzoeken kan ik zo uit m'n hoofd zeggen dat Baptist in Arnhem zingende zagen te koop heeft.
    Voor een beetje extra geld wordt die dan ook nog keurig netjes thuis afgeleverd!
    Een goede strijkstok kun je denk ik gemakkelijker aankomen bij een vioolbouwer want die heeft Baptist niet, tenzij die al in je bezit is. Anders zou ik de goedkopere carbonstok nemen.

    Frits

    addendum:
    heb het al gevonden! https://strijkersforum.nl/viewtopic.php?id=515
    was in 2007, dus nog niet zo lang geleden.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Een stevige stok, b.v. een 3/4 cellostok geeft voor veel zingende zagen een goed resultaat. Wil je een persé een vioolstok, probeer dan niet een hele, maar een kleinere maat, b.v. een 3/4 of een halve.
    http://strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=69_97&products_id=867
    of
    http://strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=46_78&products_id=353
    Zijn goedkope composietstokken.
    Houd er rekening mee dat een zingende zaag mogelijk het strijkstokhaar sneller doet slijten,
     
  4. Moosey

    Moosey

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    2
    Een stok heb ik inderdaad al (carbon cellostok), het gaat me om de zaag. Dank voor de link naar Baptist, maar da's wel even schrikken van de prijs. In Amerika zag ik zagen voor 47 dollar, deze zijn dik 100 euro. Iemand enig idee over kwaliteitsverschil in zagen en waar dat verschil dan vooral in zit?
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Je zou voor dat prijsverschil eens kunnen verifiëren of het de moeite loont een zaag vanuit de VS naar Nederland te laten versturen? De meeste Amerikaanse firma's hebben er geen enkel probleem mee 'over seas' te versturen.

    Baptist is in het algemeen niet de goedkoopste, ook niet als het gaat om Ibex schaafjes en dergelijke (vioolbouw). Ze hebben wel heel fraai gereedschap van goede kwaliteit.
    'Gereedschap' van het merk Kinzo komt daar de winkel niet in, bij mij komt het ook niet in huis. :) Rommel.

    frits
     
  6. pinky

    pinky

    Lid geworden:
    26 sep 2009
    Berichten:
    1
    Nout Grupstra uit Den Haag speelt zingende zaag.
    fiddler2007@gmail.com succes.
    Peer.
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Maar verkoopt hij ze ook?

    Frits
     
  8. fiddler2007

    fiddler2007 fiddler2007

    Lid geworden:
    6 okt 2007
    Berichten:
    57
    Evetueel wel, en op bestelling, bij mij ........... aanbevolen merk Sandvik Stradivarius, kost rond de 100 euro, en de amerikaanse die ik tot nu toe gezien heb als verkocht door oa Elderly Instruments, zijn waarschijnlijk goedkoper, maar wel van inferieure kwaliteit .....
     

Deel Deze Pagina