Zo kan je ook op een viool spelen.

Discussie in 'Overig' gestart door Tobias, 9 mei 2018.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Zo kan je ook op een viool spelen.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.276
    Homepage:
    Ja, maar dat kun je dan maar beter niet in Europa doen: wordt niet begrepen.
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Nou nou, rustig aan, dan kan ik beter met mijn kluppie ook maar geen wereldmuziek spelen waaronder ook Arabisch. Het is maar een relatief kleine groep die het beeld van een hele grote groep dreigt te bepalen en in de media breed worden uitgemeten.
    (zoiets als het sfeertje van "alle hollanders zijn krentenwegers, alle marokkanen stelen, alle Italianen zijn oplichters";))
    We weten wel beter!
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.276
    Homepage:
    Wil je daarmee beweren dat jij de Arabische muziek begrijpt en doorgrondt?
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Nee, die pretentie heb ik niet. Maar dat heb ik bijvoorbeeld ook niet bij Keltische muziek. Daar zit ook vast meer in dan ik eruit haal.
    En nog over Arabische muziek: zowel in de taal als de muziek in Spanje heb je nog Arabische sporen uit de tijd van de Moren (Arabieren).
    Nu is het nog altijd zo met muziek dat je ook kunt genieten van muziek die je niet helemaal doorgrond. Ik begrijp intussen wel dat dat verschillend ligt tussen mensen, ook hier op het forum.
    Muziek verbindt ook mensen, kijk maar eens naar folkfestivals, festivals keltische muziek e.d. Ik geloof ook zeker dat meer oosterse muziek, o.a. arabische, dat in zich heeft.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.276
    Homepage:
    Als je in beschouwing neemt dat muziek mensen verbindt, is die muziek een middel om met andere mensen c.q culturen in contact te komen. Dan ligt het accent op de andere mensen en niet zozeer op de andere muziek.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ik weet zo net niet of het accent dan zo zwaar verhuist naar andere mensen ipv andere muziek.
    De expressie die in die andere muziek zit is anders heel fascinerend! Met die andere mensen ben je dan juist bezig die muziek te laten klinken en naar elkaar te luisteren.
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.276
    Homepage:
    Hier begrijpen wij elkaar niet.
    Is moeilijk uit te leggen. Ik laat het maar even zo. :)
     

Deel Deze Pagina