Zomercursus Poezenshow "Miauw"

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Vioolstudio, 4 mrt 2015.

  1. Vioolstudio

    Vioolstudio

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    3
    Waar zijn die schattige kindjes gebleven? Zijn zij omgetoverd in spinnende, kattenkwaad uithalende poezen? Jawel! Hier speelt de kat op haar viool :)

    Deze week wordt een muzikaal kattenverhaal ingestudeerd en ten tonele gebracht.

    Het verhaal bestaat uit samenspeel stukjes waar telkens een gedichtje aan voorafgaat. De als poezen verkleedde kinderen spelen de muziek op viool en beelden het verhaal uit.

    Deze cursus wordt georganiseerd op drie prachtige locaties in het land:

    Heemskerk - Stayokay Heemskerk - 27 t/m 30 juli 2015
    Amsterdam - Kinderkookcafe Vondelpark - 3 t/m 7 augustus 2015
    Utrecht - Stayokay Rhynauwen - 10 t/m 14 augustus 201

    Meer info?

    http://www.vioolstudio.nl/zomercursus/poezenshowmiauw.html
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Dat maakt de uitspraak dat een viool kattengejank produceert wel erg plausibel! :(
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Je kunt het ook anders bekijken: Hier spelen de kinderen wél voor de kat z'n viool! Gewoon pure liefde voor vioolmuziek in kattentenue.:D.
    En als ze eenmaal hebben optreden , blijkt dat het toch weer NIET voor de kat z'n viool was, want zaal vol ontroerd sniffende ouders, grootouders en anderen.:)
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Had er dan een konijnenpak van gemaakt zou ik zeggen. Dan is die associatie meteen vervlogen.
    Ja, dat is waar. Ik kan me nog het eerste optreden van mijn dochter herinneren (viool) en hoe trots ik was dat ze het goed deed. Minpuntje was dat de docent zo graag wilde laten horen hoe goed hij was en een maximaal volume probeerde te persen uit zijn instrument. Pfffff....Ik heb heel wat discussies gevoerd met die man. Maar goed, dat is een ander onderwerp.
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Neééé, konijnen die viool spelen, écht niet! Katten en violen hebben wat met elkaar. Weet je hoe leuk Cat's duet van Rossini is om te spelen? Ken jij een konijnenduet voor viool?Er zijn meer leuke muziekjes over katten gecomponeerd in het genre lichte muziek "my blue cat".
    En kijk, een kat kan echt wat hebben met vioolmuziek:

    En je dacht toch niet dat de associatie kattengejank zomaar weg gaat met een konijnenpakje?:rolleyes:
    En anders komt men wel van associatie kattengejank af als jij ze een concertje met je viool gunt;)
    Maar goed, we gaan hier verder toch geen kattenshow houden. Die ene kat vond ik bijzonder en passen bij dit topic, maar verder is er ergens nog een ander dierentopic dat dan weer kan worden gereanimeerd.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2015
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Dat de kat aan het stampen is op muziek van Brahms (vioolconcert) en ook nog redelijk in de maat, is natuurlijk puur toeval. Je kunt er ook ieder ander stuk als sound track onder zetten, mits het maar een beetje in de maat is. Dat maakt het nog geen bewijs dat katten iets met violen hebben.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Frits, misschien moet hier maar verantwoord experimenteel onderzoek op worden gedaan, voor we uitsluitsel hebben.
    Dat laten we verder over aan anderen, wij gaan lekker door met bouwen en spelen:).
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Nu nog een onderzoeker zien te vinden: zal niet meevallen!
    Zo is het!
     
  9. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Deze poes is aan het TREDEN, als een kat zich lekker voelt gaat hij TREDEN. Zachtjes trappen met zijn pootjes en zijn nageltjes strekken. Dit komt uit de tijd dat hij nog jong was. Zuigende jonge poesje TREDEN op de moederborst om zo de melk te laten komen. Dus de poes in het filmpje voelt zich lekker bij deze muziek, en dat is al heel wat.
     
  10. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    dit berichtje is van Femke.
    ik mocht het filmpje bekijken van mama.
    ik vind het ook schattig een kat die van muziek houd!
    die kat houd erg van vioolmuziek zeg!
    ik had het nooit verwacht.
     
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Ja, dat stuk van Rossini ken ik. Maar.....Rossini heeft dit gecomponeerd voor twee sopranen en dat zijn dus géén violen. Dat heeft hij bewust gedaan, want het nadoen van katten op violen is zo evident, dat het niet leuk meer is. Vandaar dus. :(
     
  12. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ja, je hebt gelijk Frits! Je kent de klassiekers en dat verbaast mij ook niet.:).
     

Deel Deze Pagina