zweethanden

Discussie in 'Overig' gestart door janbrouwer93, 20 apr 2011.

  1. janbrouwer93

    janbrouwer93

    Lid geworden:
    20 apr 2011
    Berichten:
    1
    Hoi allemaal,
    Ik zweet heel erg in mijn linkerhand als ik altviool speel en ik moet daardoor elke maand 1 van mijn snaren vervangen omdat ze dan volledig verroest zijn of niet meer klinken. Heeft iemand een oplossing voor zweethanden of kent iemand een D-snaar die goed tegen zweet kan?
    groetjes jan
     
  2. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    Helpt goed schoonmaken (droogwrijven) na het spelen niet? Heb er wel eerder mensen over gehoord, maar ik heb verder geen goede oplossing...

    Daphne
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Een D met een zilveren omwikkeling en een A met een chroomstalen wikkeling.
    Wanneer je hier op het forum of via een PM/email laat weten wat je nu voor resp G, D, A en E snaren gebruikt, kan ik je een suggestie doen.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Aangezien Jan altviool speelt zou ik hem toch liever een A-, D-, G- en C-snaar aanbieden, al dan niet met chroomstaal omwikkeld. ;)
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Dank Frits, ik moet je helemaal gelijk geven, al zijn er natuurlijk ook 5 snarige alten met een E als hoogste!
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ik heb eens even gegoogeld en kom heel veel tegen.
    Misschien dat je er eens mee naar je huisarts moet gaan die je mogelijk doorverwijst naar een dermatoloog? Misschien dat er toch wel wat aan te doen is?
     
  7. Strijker1981

    Strijker1981

    Lid geworden:
    25 jun 2011
    Berichten:
    1
    Hallo Jan,

    Ik heb ook zweethanden bij het strijken, ik gebruik dry hands daarvoor. Een goedje uit de sportwereld. http://www.meerspieren.nl/shop/Dry_Hands/2282993/Dry_Hands_29_ml_.php
    Misschien heb je er wat aan!
     
  8. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Je zou een verzadigde oplossing van aluin kunnen proberen of een flesje DO2 kopen (zit aluin in en water).

    Het Dry Hands spul is voor een betere grip bij zweethanden of regen, aluin daarentegen zorgt er voor dat de zweet productie tegengehouden word.

    Probeer het eens zou ik zeggen.

    Remi
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ik ken aluin van het natscheren. Mijn vader gebruikte het wel eens, wanneer hij zich gesneden had. Zo'n blokje aluin is nog steeds te koop. Het schijnt een wondje door het snijden weer te doen samentrekken.

    In de vioolbouw wordt aluin toegepast bij de bereiding van de lak voor het verkrijgen van de kleur. Het vormt het zogenoemde resinaat.
     
  10. Tante

    Tante

    Lid geworden:
    22 okt 2008
    Berichten:
    49
    Deoleen kan je gebruiken bij zweetvoeten, misschien ook voor handen (drogist).
     

Deel Deze Pagina