Absoluut gehoor?

Discussie in 'Overig' gestart door Koning265, 9 mrt 2017.

  1. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ah, dat is het. Ik heb dan een best goed geheugen voor toonhoogtes, denk ik. In ieder geval voor de A.
    Ik weet nog dat ik moest stemmen bij het leerorkest en alle hulpmiddelen (telefoon met app en mijn stemvork) was vergeten. Ik tokkelde bij een paar violen de A en de A die me goed leek, de vierde viool die ik pakte, daar heb ik alle violen toen op gestemd. Halverwege het stemmen (ik had er toen dus een stuk of 15 gehad) kwam een collega binnen met wel een app. Even de A gecheckt: die ik had gekozen was precies 440 Hz. Ik was best opgelucht anders had ik opnieuw kunnen beginnen...
     
    Marcelita, Koning265 en jis77 vinden dit leuk.
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Dat heb ik ook: heb eigenlijk nooit een stemvork nodig. Soms controleer ik het en dan is het precies goed. Heeft niets te maken met een absoluut gehoor maar alles met een geheugen voor -in dit geval- de A.
     
    Muzirene vindt dit leuk.
  3. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Ik heb een heel goed relatief gehoor maar qua absoluut gehoor kan ik helemaal niets. Ze kunnen mij alles wijsmaken....
     
  4. Koning265

    Koning265

    Lid geworden:
    31 aug 2016
    Berichten:
    77
    Hoe kom je erachter dat je een absoluut gehoord hebt? Wordt zoiets ook echt getest??
    Verder voor mijn dochter hoop ik vooral dat ze nog lang plezier mag hebben in muziek maken. Wat voor gehoor ze ook heeft.
    Maar het is interessant om te lezen hoe dat het gehoor toch op verschillende manieren werkt.
     

Deel Deze Pagina