Altvioolkist

Discussie in 'Aangeboden' gestart door M., 11 jun 2009.

  1. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Dan heb jij hier blijkbaar andere ervaringen mee dan ik. Wellicht gaat het ook om andere koffers. Dit is namelijk niet met alle type koffers mogelijk. Het hangt ook van de mate af waarin je het wilt modificeren. Even een paar milimeters van een koffer die net even te klein is, gaat prima.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Het gaat hier om een 17,5 duims alt. Heb je die wel eens in je handen gehad? Het zijn joekels!
    Bovendien is met zo'n goedkope piepschuimkoffer wellicht wel een paar milimeter te sjoemelen of rommelen, maar de vraag was nou juist naar een goede koffer voor deze maat.
    Prutsen aan een koffer waarin je een duur instrument veilig wilt opbergen is sowieso "suboptimaal" om het maar eens netjes te zeggen.
    Ik raad daarom iedereen die serieus met strijkinstrumenten in de weer is..... aan, om dit advies* niet op te volgen.

    * tekst aangepast aan de geldende omgangsvormen
    Administrator
     
  3. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Ik vind dat een goede viool of altviool kist wel wat mag kosten. Ik heb daar nooit op bezuinigd, want de kist beschermt je instrument tegen beschadiging. Het geeft bovendien een veilig gevoel. Zeker als er een kostbaar instrument in vervoerd moet worden. En in principe is ook een goedkoop instrument een kostbaar instrument, want het is jouw viool of altviool. Daar ben je aan gehecht.
    Je weet dan tenminste dat hij heel aankomt met het openbaar vervoer.
     
  4. M.

    M. M.

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    110
    Om jullie toch maar even op de hoogte te houden: Ik heb nu een kist besteld van de website: www.finecases.com. En het gaat om deze kist:

    http://www.finecases.com/browse/concord-cases/concord-cases-2354.html

    Ze hebben mij ervan verzekerd dat een 17,5 inch ook past, en hij is speciaal voor brede alten! Hij zal alleen wat strakker zitten, maar dat zit hij nu ook.

    Hij is zaterdag verzonden vanuit Miami met USPS... hopen dat hij aankomt :|
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Dat is tenminste een geheel ander bedrag dan die € 700,= of nog meer. Voor US$ 288,= een mooie kist (komt nog wat extra's bij voor verzending), die er volgens de afbeelding heel goed uitziet. Nu zegt 'er goed uitzien' natuurlijk ook niet alles, maar men moet een beetje vertrouwen hebben. Ik verwacht dat die kist keurig netjes en ongedeerd aankomt.

    Frits
     
  6. M.

    M. M.

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    110
    Vanavond heb ik de kist ontvangen! Mijn 17.5 past er in en het is een hele mooie koffer!

    Ik zal morgen wat foto's laten zien!

    :D
     
  7. M.

    M. M.

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    110
    Hier wat foto's:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Sommige mensen zeggen wat ze doen, maar ik respecteer de mensen die doen wat ze zeggen! :)
    Dus: dank voor de foto's. Ziet er mooi uit.
    Deze koffer komt dus uit de USA en is zonder problemen keurig netjes op het juiste adres afgeleverd? Goed om te weten.

    Frits
     
  9. M.

    M. M.

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    110
    Ja, hij is op 2 december vanuit Amerika verzonden en gisteravond de 23e aangekomen!

    Hij heeft er dus precies 3 weken over gedaan! :D
     

Deel Deze Pagina