Bladmuziek printen

Discussie in 'Overig' gestart door jis77, 25 feb 2016.

  1. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Precies, ik was die uitgedroogde (dure) inkt meer dan zat :mad:
     
  2. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Als je een tablet gebruikt, hoe maak je dan aantekeningen? Nee, doe mij maar papier.
    ik print gewoon op standaard papier en heb een simpele 2-rings map om alles in te stoppen, met tabbladen ertussen.

    Omslaan in orkestpartijen kan je trouwens vaak wel simpeler maken als de pagina niet toevallig met een paar maten rust eindigt. Vaak heb je ergens halverwege de pagina al wel een keer een paar maten rust aan het eind van de regel. Dan knip je de partij daar gewoon horizontaal door en sla je bij de rust alleen de bovenste helft van blz.1 om. Je speelt gewoon verder op blz 1 (onderste helft) en als de blz af is, kan je zonder omslaan aan blz. 2 beginnen. Je hebt dan vast wel de gelegenheid ergens om de onderste helft ook nog op tijd om te slaan, zodat je de onderste helft van blz 2 kunt spelen.
    Dit systeem werkt zowel bij enkelzijdige als dubbelzijdige prints. Bij dubbelzijdig wel opletten dat je niets belangrijks doorknipt.

    NB dit doe je natuurlijk alleen bij kopieën, niet bij originelen! :D
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ja, dat is ook wel iets dat mij niet snel doet overstappen naar tablet bladmuziek.

    Creatief systeem trouwens met doorknippen van copietjes!
    Ik had voor de scratchdag 3e van Beethoven trouwens per deel van de symfonie de cellopartijen gewoon aanelkaar geplakt. Dan heb je wel zo'n lange lap van links naar rechts (de langste was 5 blz.) en die partijen leg je dus in de goede volgorde over elkaar heen. Nou, echt handig was het uiteindelijk ook niet helemaal. Je moet dan zo'n lange lap tussen de delen wel van je lessenaar halen en bij de langste lappen zijn alleen de middelste bladzijden lekker voor je neus op de lessenaar. Uiteindelijk kun je maar beter de trucks leren die ze in een (professioneel) orkest toepassen.

    Zijn er niet al uitgeverijen die het wat handiger hanteerbaar voor je maken? Zelf al bladzijden voor je laten uitflappen?
     
  4. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Dat schijnt prima te gaan, met een programma' tje en stylus.
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Aha....leg me dan svp nog even uit wat die stylus dan is.
     
  6. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Dat is zo'n pennetje met klein puntje dat je ook op je telefoon kunt gebruiken ;)

    Voorbeeldje :)



    Of voor compositie

     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2016
    Marcelita vindt dit leuk.
  7. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Als je een tablet gebruikt hoe groot is dan het scherm?
    Ik heb echt een groot papier nodig, al dat gepriegel op een klein schermpje?
     
  8. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Tussen de 10 en 12 inch. Er zijn ook grotere schermen maar die zijn heul duur!!!

    Ik ben voornemens eens uit te proberen op een tweedehands. Misschien gaat het wel. Van de week even bij een kennis een screenshot gezien op 12 inch tab en dat viel me best mee
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2016
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    10 inch beeldschermen zijn al heel bruikbaar!

    Wel geweldige mogelijkheden! Alleen, als ik denk aan dat pennetje waarmee ik een krabbel moet geven op zo'n apparaatje met beeldscherm waarop de werkorder van het bedrijf dat de CV-ketel een onderhoudsbeurt geeft...
    Zeldzaam rot! Mogelijk is dat alweer verouderd en zijn er betere styluspennetjes. Voordat ik ermee naar een repetitie ga, moet ik dus wel wat vaardigheid hebben opgebouwd. Er ging wel weer een wereld aan mogelijkheden voor mij open toen ik het zag, dus is het toch wel iets dat er een keer gaat komen, denk ik. Alleen al het nieuwe niet tegelijk, want ik hier nog een hoop te doen en helaas is tijd niet iets als kauwgum.o_O
     

Deel Deze Pagina