Bladmuziek Vieuxtemps

Discussie in 'Musicologie' gestart door Sunrise, 26 dec 2009.

  1. kaapsviooltje

    kaapsviooltje

    Lid geworden:
    7 jan 2008
    Berichten:
    89
    Misschien via Alberts in Den Haag en die hadden toch ook een cd en muziekboekenwinkel in de Theresiastraat in de buurt van het Centraal station van Den Haag???
     
  2. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Kaapsviooltje,

    De CD-winkel van de firma Albersen in de Theresiastraat is al JAREN ter ziele (opvolgingsmoeilijkheden). En vervolgens is ook inmiddels (zelfs) Caminada omgevallen. Om dit schrikbeeld af te ronden: de CD-afdeling van de Bijenkorf wordt gedreven door een 'keten'. Echte muziekliefhebbers, die Hagenaars :p
    Gelukkig kun je via internet alles bestellen in Engeland en Duitsland. Maar leuk snuffelen (en op een idee gebracht worden) in een winkel is er niet meer bij. Waar moet het heen met dit land? :/

    Hopf
     
  3. Sunrise

    Sunrise Johan Lommelen

    Lid geworden:
    9 jun 2006
    Berichten:
    183
    Hopf,

    De Vieuxtemps CD box is momenteel te koop in de FNAC te Antwerpen (aan de Groenplaats).

    Mvg, Johan
     
  4. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Johan,

    Sorry, maar je reactie heb ik over het hoofd gezien. In ieder geval bedankt voor je informatie. En een hele goede reden weer eens een dagje in Antwerpen door te brengen. Bij de FNAC, Pro arte en het Elfde Gebod :p

    Hopf
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Het kan ook nog wat dichterbij, althans in Nederland: Bergman Muziek is al jaren hét begrip voor de klassiek georiënteerde CD-liefhebber. Een zeer uitgebreid repertoire, beheerd en bemand door mensen die er écht verstand van hebben. In Arnhem zit die: Koningstraat tegenover de vioolbouwer Hans Peeters. Dus als je toch nog wat moet laten repareren of advies wilt, kan dat gelijk even worden gecombineerd. :p
     
  6. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Bedankt voor je advies. Maar wat ik in Den Haag mis is een CD-winkel waar je 'zo maar' kunt binnenvallen en rondsnuffelen. En ik ga spontaan vanuit Voorburg niet 'zo maar' naar Arhem. Nog los van het feit dat ik dan met de trein net zo lang onderweg ben als naar Antwerpen. Als de treinen tenminste rijden :/
    En 'dus' behelp ik me maar met internet. Gelukkig beschikken zowel MDT (Engeland) als JPC (Duitsland) over een gigantisch aanbod. Je moet alleen even wachten tot de postbesteller c.q. postbezorger (eindelijk) langs komt :p

    Als er iets aan één van mijn violen mankeert, is er in Den Haag een dame die daar met grote vakkundigheid een oplossing voor vindt. Dus als ik binnenkort op de trein stap, is het toch maar naar de stad van Willem Elsschot :)

    Groet,
    Hopf
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    O ja, dat is vast en zeker die dame waar Remi ook iets mee heeft. ;)
     
  8. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Het gaat inderdaad om dezelfde dame. Maar je mededeling dat Remi 'iets met haar heeft', is nieuw voor mij. Vertel :p

    Hopf
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Hopf,

    Voor zo ver mij bekend, heeft Remi iets met deze Katharina M. (want daar gaat het om) op het vlak van de viool en alles wat daarvan kan worden afgeleid. Verder zijn mij geen gegevens bekend, die het spannender kunnen maken.
     
  10. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Ik ben ronduit teleurgesteld :lol:

    Hopf
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:

Deel Deze Pagina