Bond

Discussie in 'Beroemde solisten' gestart door MikkMouse, 26 mei 2005.

  1. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    De verleiding is groot om hier uitvoerig uit te meten wat ik vind van André Rieu, Berdien Sternberg en Louis van Dijk. Maar dat zou inhouden dat ik aan mijn eigen mening meer waarde toeken dan die van de velen die er blijkbaar wel (veel) geld voor over hebben. Dus laat ik voor de verandering mijn mening in dit geval maar eens op zak houden.
    Dat betekent overigens niet dat ik 'het genre' soms niet kan waarderen. Maar dan schieten mij toch eerder namen als Svend Asmussen, Eddy South (electrisch versterkte Stradivarius!) en Stéphane Grapelly te binnen. En zelfs Helmuth Zacharias. En voor u nou in lachen uitbarst. die heeft onder Fricsay nog eens de Sarasate's 'Zigeunerweisen' opgenomen. Op een wijze waarvan ik een voormalig tweede violist van het Limburg sympfonieorkest niet licht zou verdenken.

    Hopf
     
  2. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Remi,

    Ik ben in een voor mijn doen milde bui, dus zeg ik niets over Janine Jansen. Overigens is zij in Engeland inmiddels zo ongeveer wereldberoemd. Maar Engelsen begrijpen ook niets van de kwaliteit van eten.

    De naam van de winnaar van het concours Reine Elisabeth 2005 is Sergey KHACHATRYAN. Hij heeft enkele jaren geleden voor EMI een 'debuut CD' gemaakt. Ronduit schitterend. Maar het bleef zonder gevolg. Hij heeft er, in materiële zin, ook erg voor moeten knokken. Bij zijn debuut in Engeland trof het de critici dat hij in een verkreukeld pak speelde. En dat zijn schoenen hoognodig verzoold moesten worden. Maar al zijn bagage paste in een plastic boodschappentasje. Misschien dat je van al dat gesappel wel zo'n verbeten kop krijgt. In muzikale zin uitte de kritiek zich overigens uitsluitend in superlatieven.

    Hopf
     
  3. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Klopt Hopf,

    Sergey KHACHATRYAN,

    Wat kan die knul spelen, met hart en ziel.
    Klopt dat hij er voor... ging.
    Ik had het over zijn verbeten koppie, klopt. maar kijk een wat die gasten voor hun kiezen krijgen!

    Prachtig als je zo mooi, zo... gedreven viool kan (en mag) spelen.
    En we gaan nog meer over dit mannetje horen

    Remi
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Wanneer is even de vraag, want dat kan ook bij z’n graf zijn ;) .
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Speciaal voor Remi (maar ook voor anderen die geïnteresseerd zijn) kwam ik dit tegen en wilde dat niemand onthouden:

    http://mp3.ourtruecolors.org/Bond.html

    Nu maar hopen dat er nog wat geheugenruimte op de HD vrij is :)

    Veel luisterplezier!
     
  6. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Beste Frits,

    Natuurlijk heeeeel lief dat je aan me denkt, de dames van “Bond” mogen er best zijn.
    Bij deze bedankt voor de link.

    Mocht het echter ooit zo ver komen dat ik de (mijn) grootmeester, in de buurt mocht optreden, in de buurt mocht zijn, in de buurt een masterclass mocht geven dan mag je me ten alle tijden bellen.
    Natuurlijk heb ik het dan over Itzak Perlman.

    Nee hoor niks een mooi plat buikje en een paar mooie borsten, een fraaie bilpartij, niks daar van, gewoon een bolle kop, een paar grote handen een rolstoel en… prachtig viool kunnen spelen................

    Itzak Perlman.

    Remi



    (Dit bericht is door remi bijgewerkt op 17/02/2006 om 23:44 uur)
     

Deel Deze Pagina