Carbon strijkstokken.

Discussie in 'Overig' gestart door Dragonetti, 3 dec 2008.

  1. Dragonetti

    Dragonetti

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    36
    Beste Bert Boon,

    Welke franse contrabas stokken van carbon laten dat mooie geweven structuur zien van de vezels ?

    Ik vind dat toch een mooi gezicht en een overweging waard bij aanschaf.

    Het oog wil ook wat.

    Mvrgr.,

    Dragonetti.
     
  2. Dragonetti

    Dragonetti

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    36
    Beste Forum'ers,

    Inmiddels is het 2013 en ik heb nog steeds geen carbon stok. Waarom niet vraag je je dan af ? Ik heb gezocht naar een leuke stok maar ook heel lang getwijfeld over de aankoop. Mijn zoektocht eindigde bij Codabow maar ik heb nog steeds geen stok besteld hetzij in de VS of hier in NL. Ik heb er wel eentje van Codabow in mijn handen gehad en daar was ik heel blij mee. Het is net een juweel zo'n perfecte afgewerkte stok.

    Inmiddels speel ik op een andere houten stok gekocht voor slechts 60 euries en gek genoeg heb ik er veel lol mee. Ik dacht dat het een een stok zou zijn voor tijdelijk maar dat pakte dus anders uit en inmiddels speel ik er al ruim een jaar op met plezier overigens. Herkomst is onbekend evenals het materiaal ik bedoel hiermee het is van hout maar welk hout ??? Verder heeft het een beetje aparte afmetingen want het is slankere stok. Neigt meer naar een cello stok maar daarvoor is het net weer te groot.

    Ik ga m'n best doen wat vaker een bericht achterlaten dit jaar en wie weet met welke stok ik aan het eind van dit jaar speel. Wat heb ik geleerd ondertussen ? Dat speelvreugde niet ligt aan de mate van de prijs of materiaal maar simpelweg of het lekker ligt in je handen. Dat het me amper wat heeft gekost maakt de lol nog groter.
     

Deel Deze Pagina