De lelijkste viool.

Discussie in 'Overig' gestart door Tobias, 21 mei 2016.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Onder het kinstuk ziet het er wel zwart verschroeid uit, dat lijkt me geen schaduw.

    Irene, jij kunt toch met (heel) fijn schuurpapier over de laklaag gaan? Wordt-ie vast iets doffer. Maar eigenlijk is het met die glans meer een soort viool-in-discostijl. Dat rode glanzende doet ook denken aan rood koper, een vriendinnetje voor de koperblazer, ik verzin maar wat. Zet er een piëzo elementje op en sluit het aan op een versterker en een multi-effect processor en je bent helemaal....eh...flitsend?:confused: (dat ben je al met die viool zonder die toeters en bellen:D)
     
  2. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Dit topic gaat over de lelijkste viool van Nederland.

    Nu is een mens zijn eigen schepper niet, maar ook een viool is dat niet. Een viool wordt geschapen door een vioolbouwer. Of zoals mijn lelijke viool door meerdere bouwers. Eigenlijk moet ik zeggen door meerdere knoeiers. Want het waren werkelijk onbekwame lieden. Waarom een hals er scheef inzetten als het voor hetzelfde geld recht kan. Waarom knoeien met de lak, de vingerafdrukken staan er verdorie in. Waarom het onder en bovenblad scheef uitzagen net als de F gaten. Ja het moest goedkoop en snel, maar juist omdat deze lieden altijd hetzelfde onderdeel vervaardigde verwacht je toch een zekere kunde.

    Ze zeggen altijd je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat is ook zo. Eigenlijk moet ik mijn mond houden. Want wat heeft deze viool me nu eigenlijk helemaal gekost. Vijfentwintig harde guldens telden ik er eertijds voor neer. En ik kreeg er ook nog een driekwart stokje bij.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2016
  3. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Misschien is het wel een eerste bouwsel van een student in de leer tot vioolbouwer, en was die er, ondanks alle fouten, toch nog ape trots op zijn eerste bouwsel.
    Want hoe lelijk de viool ook is, hij is er, in tegenstelling tot veel andere lelijke violen, toch nog steeds.
     

Deel Deze Pagina