Een damesviool

Discussie in 'Viool' gestart door Deanone, 14 nov 2017.

  1. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Misschien dat ik dat maar doe. De 7/8 viool meenemen.
     
  2. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ja joh. Dan hoor je meteen wat een professional er van vindt. Gewoon qua viool, maar ook of het voor jou inderdaad beter is.
     
    Deanone vindt dit leuk.
  3. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    En??? Hoe was het???
     
    Deanone vindt dit leuk.
  4. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Ik heb een motiverende peptalk gekregen. :D
    Dat ik echt weer viool kan spelen maar even van voor afaan moet beginnen zodat ik niet in oude gewoontes terug val.
    Het klassieke viool spelen doe je op de voorvoet en met de Havas New approach juist niet.
    Ehm... muziek is bewegen en dat gaat vanzelf. Hoef je amper spierkracht voor te gebruiken.
    En zo nog veel meer!
    We hebben weer een paar oefeningen doorgenomen die je leert vooraf het vioolspelen.
    De docente heeft ook op mijn viool en op de 7/8 viool gespeeld. Als zij erop speelt klinken beiden mooi. Maar ik heb nog steeds meer voorkeur voor mijn eigen viool en haar klank. :)

    Ik ga iig weer opstarten en hoop binnenkort weer een beetje te spelen!

    Oja, ik ga proberen zonder schoudersteun te spelen. Want ik ontdekte dat ik dan veel minder kneep met mijn linker hand en schouder en nek. Die spanning in al die spieren kan ik missen als kiespijn!
    Ik begin toch opnieuw dus kan ik dat er ook in meenemen.
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2018
  5. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Klinkt goed: niet in oude gewoontes terugvallen door even opnieuw te beginnen en dan via de Havas-methode goede methodes in te slijpen. Een investering voor het (muzikale) leven!
     
    Deanone vindt dit leuk.
  7. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Ik hoop het @Marcelita !
    Ik heb er iig weer zin in!
    Dat had ik een paar maanden terug niet. Toen had ik nog zoveel last dat ik me niet meer voor kon stellen met viool!
    Ik ben trouwens vandaag overdag voor het eerst echt pijnvrij! Zo fijn! Donderdag was ik voor de tweede keer bij de osteopaat. Die behandelingen werken dus echt wel.
    Ik hoop dat later ook de stijfheid uit mijn nek verdwijnt. Dan ben ik helemaal een gelukkig mens! :)
     
  8. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Iemand stuurde mij de volgende foto’s. Stond 20 november in de Volkskrant. Is wel interessant!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Ellende

    Ellende

    Lid geworden:
    8 okt 2018
    Berichten:
    48
    Dank voor het posten! Ik heb die kop wel voorbij zien komen ergens maar had geen toegang tot het artikel zelf. Vooral dat plaatje erbij is goed om eens gezien te hebben.
     
    Deanone vindt dit leuk.
  10. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Mijn docente had het er zaterdag en toevallig werd het me vandaag toegestuurd. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben. ;) (Ten spijt van alle musici met blessures)
     
  11. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Hoe gaat het nu met je zaterdaglessen?
     
  12. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Om de week heb ik een uur les. Afgelopen zaterdag hebben we erg goed gewerkt. Maar dat heb ik naderhand gevoeld. Ik baalde zo!

    Maar echt nuttige dingen geleerd en enkele streken op de G-snaar gedaan!
     
  13. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Fijn!

    En je speelt gewoon op je mooie 4/4? En dan zonder schoudersteun? Gebruik je dan zo'n kussentje?
     
  14. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Ja, op mijn 4/4 viool. Ik wil die eigenlijk gewoon niet kwijt. De 7/8 vind ik niet mooi genoeg klinken. :rolleyes:
    Zonder schoudersteun! Maar... het valt nog te bezien of dat zo blijft. Het waren nog maar een paar streekjes. :):oops:
     
  15. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Anouschka als ik al eens speel, strijk ik nooit langer dan tien minuten, langer gaat gewoon niet. Wat jaren geleden kon ik door de houding van mijn lichaam de viool niet meer zonder pijn onder mijn kin houden. Ik ben toen gaan spelen met de viool op mijn arm en tegen mijn borst gedrukt, dus zoals er vroeger op de viool werd gespeeld. Het betekent wel dat ik niet goed meer in de hogere posities kan spelen. Nou dan maar niet, ik vind het toch fijn om te spelen. De viool is nu het enige instrument dat ik nog kan bespelen. De blokfluiten en de piano gingen ook niet meer.
    Maar is dat ook niet iets voor jou, de viool op de arm ?
     
  16. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    @Tobias , ik heb er wel eens aan gedacht dat het zo ook nog kan. Als ik maarniet ga klemmen met mijn arm want dan krijg ik spanning in mijn spieren.
    Ik wist niet dat jij zo speelde?
     

Deel Deze Pagina