Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb hier naar gekeken, maar het is geen actief forum en ik denk niet dat ik hier iets ga plaatsen.Misschien kun je via dit forum http://www.geledraak.nl/html/forum/ een oproep doen.
Deze ken ik nog niet, bedankt voor de tip!Of zouden ze je hier http://www.ccchague.org/nl/aboutus.html verder kunnen helpen? Ook deze zijn gericht op verspreiding van de Chinese cultuur
Ik ga wel het Chinese noten schrift genaamd Jianpu leren.Het zou ook zo kunnen zijn dat je van een Chinese docent hun notenschrift zou moeten leren (omdat die docent lesgeeft vanuit zijn eigen opleiding en cultuur) en het is maar de vraag of je daar zelf op uit bent. Wellicht zou je vooral willen checken of je met het strijken en intoneren goed bezig bent en verder met het ons vertrouwde notenschrift willen.
En er is hier ook een hele grote chinese en japanse gemeenschap, daar ie vast iemand bij die mij iets kan leren.Het zal toch niet waar zijn dat daar niemand iets met een erhu deed....?
Het probleem is hoe ik in contact kom met deze gemeenschap.
Ja, hier heb ik de stijkstok inderdaad besteld.Heb je de strijkstok besteld bij Eason uit Singapore? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar je ervaringen.
Ja zeker, maar is wel belangerijk om te vermelden dat het wel een betaalde app is.Top! Wel handig die engelstalige app!
Ja, hier heb ik de stijkstok inderdaad besteld.
Ik heb een aantal malen met Eason contact gehand via de whatsapp en ben zeer te vreden over de reactie,s .
Verder heb ik mij door hun laten adviseren over een strijkstok en heb advies gevraagd op het erhu forum.
Eerlijk gezegt verwacht ik geen enkel probleem en denk dat de strijkstok goed zal aankomen.
Ja zeker, maar is wel belangerijk om te vermelden dat het wel een betaalde app is.
Uiteindelijk heb ik besloten de app aan te schaffen omdat het onmogelijk bleek ook maar enig beginners boek te vinden over erhu die ook naar Nederland verstuurd kon worden.
Zelfs geen chinese boeken.
Maar de app is gewoon in de google playstore te vinden, en ik dacht ook in de apple store.
de app heet: Play Erhu; Bridging the Gap
Het boek is geschreven door Patty Chan.
Er is ook een papieren versie in de omloop maar die is nog veel duurder dan de app.
Wat ik over de app wel wil zeggen is dat die het beste werkt op een tablet of telefoon met een groter scherm, anders is met name de muziek wat klein om te lezen, maar ik doe het op mijn tablet en dat werkt prima.
En verder denk ik dat de app ook prima werkt bij een alt versie, maar dat zou je dan echt even moeten uitzoeken.
Even een linkje naar de site van Patty Chan:
http://erhubook.com
Er is een nieuwe fase gestart wat betreft de erhu.
Ik heb namelijk via Paul eindelijk een erhu docent gevonden en heb begin september mijn eerste erhu les.
Ter voorbereiding van het reizen naar de les ben ik nu begonnen met het maken van draagbanden voor de erhu koffer zodat ik die makkelijk mee kan nemen.
Verder zal ik de erhu nog aan een grondige inspectie onderwerpen en mijn erhu boeken te voorschijn halen en afstoffen.
En verder ben ik heel erg benieuwd wat de docent van mijn erhu vind, maar als de lessen mij bevallen en mijn erhu niet veel soeps is, dan kan ik altijd nog gaan sparen voor een betere erhu.
Maar voor nu is het afwachten.
En nog even terugkomend op de strijkstok die ik besteld had,
die is goed aangekomen en ik ga beide strijkstokken mee nemen naar de les zodat de docent ze kan beoordelen en mijn adviseren over welke de beste is.
Succes! Ben benieuwd wat je ervaring is.Straks mijn eerste Erhu les, best wel spannend![]()