Omdat ik vind dat ik wel een beetje slim ben, heb ik niet gekeken naar de tekst bij de filmpjes. Achteraf natuurlijk dan weer wel, maar ik vond het een beetje flauw om het dan te gaan hebben over de verschillende frequenties.(.....) Als je slim bent, even niet kijken naar de tekst bij de filmpjes, maar eerst gewoon luisteren en voelen en graag je commentaar!!! (.....)
(.....) Een andere reden die weleens door complottheoretici wordt aangevoerd is het idee dat 432 Hz de hartchakra stimuleert en 440 Hz het voorhoofdchakra.
(.....)
Hoe leuk u muziek ook vindt, toch is er iets aan de hand wat minder leuk is: uw zesde zintuig, uw intuïtie, wordt namelijk door deze stemming ontstemd. Dit komt omdat wij trilling zijn en de trilling van onze 6de chakra is afgestemd op A=432 Hz. Dit is ook de reden waarom deze stemming bij oude culturen heilig was en bijvoorbeeld ook verwerkt is in de Borobodour. Indische muzikanten bespelen ook letterlijk de frequenties en emoties van je fysieke lichaam en weten precies hoe daarop af te stemmen. "(.....)
Wat ik me nu afvraag is hoe de invloed van de frequentie op je chakra te meten?
Verandert dan je gemoedstoestand of krijgt je aura een andere kleur?
Oef: 't is wel een beetje off-topic hè?
Je instrument zal eerst even moeten 'wennen' aan een lagere kamdruk, dus het kan best zijn dat het even duurt. Ik zou het niet te vaak wisselen om wille van het instellen van een evenwicht tussen de spanningen in het instrument.Er zijn een boel filmpjes op youtube te vinden waarin 440 en 432 Hz worden vergeleken met elkaar, maar ik vind daarin geen enkel filmpje dat 'geschikt' is. Dus als het je boeit, misschien zelf je instrument eens lager stemmen? Laat me maar weten als je een experiment hebt gedaan! Boeiend!