Gave elektrische viool

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Zsuzsi, 12 apr 2008.

  1. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik heb bijzonder veel ervaring met de levering aan klanten in Vlaanderen.
    Via TNT is een standaardpakket een onduidelijk aantal dagen onderweg, soms twee, soms tien.
    Via TNT IPplus gaat het een stuk beter en het pakket is in ieder geval verzekerd tot 500 euro. Niettemin laat de Belgische bezorgdienst van TNT (dat is niet altijd persé de Belgische postdienst of TNT België) wel eens een steekje vallen, zoals het bezorgen van het pakket bij de buren en vergeten dat te melden aan de ontvanger.
    Het claimen van een eventuele schade (dat komt helaas voor) verloopt langzaam maar wordt uiteindelijk correct afgehandeld door een TNT meneer in Leeuwarden die ik een paar keer aan de lijn mocht hebben.
    Een probleem met verzenden van pakketten vanuit NL naar het buitenland is de wat gebrekkige Track&Trace, aangezien in NL met een andere code wordt gewerkt dan in het buitenland.
     
  2. Lisbeth

    Lisbeth

    Lid geworden:
    1 dec 2009
    Berichten:
    7
    OK, ik ben voorlopig 95% zeker dat ik ze alvast 1 maand zal huren en vervolgens zal beslissen of ik ze nog even verder huur of gewoon koop :) ik stuur je daarvoor best nog eens een mail via jouw site. (+ versterker zal dat zijn)
    Normaalgezien is m'n vriend wel thuis eind volgende week dus hopelijk gaat alles goed dan met de levering, bedankt alvast voor de reacties die ik hierop kreeg!
     
  3. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik hoor/lees graag van je. :)
     
  4. Lisbeth

    Lisbeth

    Lid geworden:
    1 dec 2009
    Berichten:
    7
    Ik ondervind toch ook wat problemen met TNT, via mijn Track&Trace nummer zie ik dat m'n viool al sinds dinsdag in de afleverroute zit. Maar er is nog niets toegekomen :(, dan wil ik bellen naar de klantendienst van TNT om te horen of zij weten waar m'n pakket zich ergens bevindt en is het nummer (058)233 33 33 blijkbaar verkeerd (er staat nergens iets van een nummer voor als je vanuit het buitenland belt, is dat dan anders?) Als ik dan een gewone vraag/klacht online wil verzenden moet ik eerst een heel formulier doorlopen waarvan ik de helft niet snap.. boehoooee, ik moet misschien wat meer geduld hebben :/ :)
     
  5. cerolain

    cerolain

    Lid geworden:
    21 jan 2010
    Berichten:
    1
    Hallo! Ik heb een vraagje! Ik heb van mijn 4e tot mijn 13e viool gespeeld, dus ik kan wel zeggen dat ik aardig wat ervaring heb opgedaan. Ik ben nu 15, bijna 16, en ik wil heel graag weer verder gaan met viool. Maar wel op een E viool. Ik heb van een vriendin van mij gehoord (die ook viool speelt) dat ze zo'n E viool van Stagg heeft en dat dat voldoende is voor haar. Dit is tegen niet zo'n hoge prijs, en ik wil dan ook weer recreatief viool gaan spelen, gewoon zelf nummers oefenen etc. Ik zou graag van jullie willen weten of dit een slimme keuze is? Die Stagg viool kopen, mijn eigen ervaring gebruiken en dan mezelf weer leren spelen. Ik zou anders ook aan mijn ex-lerares kunnen vragen of ik daar een paar keer weer op les mag kopen met die E viool. Groetjes!
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Welkom op dit forum,

    omdat je nieuw bent hier, is het je vast ontgaan dat er al heel veel over en weer is gediscussieerd over E-violen en dan ook nog met name over een Stagg. Dat kun je nog niet weten natuurlijk, maar om te voorkomen dat het allemaal nóg een keer wordt herhaald is hier de link: Stagg E-violen.

    Je hebt het grote voordeel dat je al op een akoestisch instrument hebt gespeeld. Veel beginners willen -vaak ook nog zonder les te nemen- even snel viool spelen op een E-viool om na een paar weken in een bandje te gaan spelen. Lees maar eens wat men er zoal van vindt in de diverse fora.

    Mochten er daarna nog vragen zijn die niet eerder aan de orde zijn geweest, stel ze gerust! Er zijn voldoende experts hier onder de leden.

    Frits
     
  7. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Beste Cerolain,

    Welke keuze je ook gaat maken en in wat voor prijsklasse en of het aan bekend of onbekend merk wordt... probeer veel verschillende e-violen in verschillende prijsklassen. Hoor en ervaar het zelf! Alleen jij weet wat voor jou voldoende is. Laat je goed voorlichten, gebruik je (ongetwijfeld!) gezonde verstand en zet je oren open. Dat is de slimste keuze!

    Groetjes,

    NoName#2
     
  8. Lieke

    Lieke

    Lid geworden:
    6 apr 2011
    Berichten:
    1
    Hoi!

    Weten jullie of het merk Uyea inmiddels verdwenen is? Of misschien van naam veranderd? Ik kan namelijk niks meer vinden op internet!

    Dank alvast!
     
  9. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Je kunt bij een fabrikant (in het verre oosten) een paar pallets goederen bestellen en daar n'importe welk merk dan ook op laten plakken, stempelen en drukken. Wanneer je failliet gaat of besluit van goedkope E violen over te gaan naar staafmixers of grasmaaiers verdwijnt het "merk" gewoon weer. Wat ik me herinner van de z.g. Umeya violen: het was dertien in een dozijn chinees ramsj-werk en het verscheiden van het merk lijkt me "geen groot verlies voor de branche"
     

Deel Deze Pagina