gevoeligesnaar
Karin
Dit facebook-filmpje vond ik zó bijzonder dat ik hem hier toch maar neergezet heb. Je gelooft je ogen/oren niet!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze geeft de honden duidelijk aanwijzingen met haar hoofd door het telkens heen en weer te bewegen naar de richting waar ze hun poot moeten drukken.
Dat honden niet muzikaal zijn weet ik uit eigen ervaring want ik heb mijn leven lang honden gehad, neem nu mijn eigen hondje Taco, als ik Viool speel dan blijft hij rustig liggen slapen, terwijl ik toch erbarmelijk speel, maar zet ik een CD op waarop één of andere top violist speelt dan wordt hij wakker en begint meteen te kreunen en te piepen.
Ja Marcelita misschien is Taco wel erg muzikaal en voelt hij geen enkele emotie als ik speel, omdat hij het maar platvloers gejammer vind, dat is een nieuw gezichtspunt.
En toch.... ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze met haar hoofd zó precies de juiste toets aan kan geven, zeker als het gaat om halve afstanden. En daarbij: een hond die zo gefocust is op zijn gehoor, zou toch ook op die manier de aanwijzingen krijgen?
Tenslotte krijgt een bordercollie die een schaapsherder helpt, zijn commando's ook met een fluitje waarbij verschillende toonhoogtes en tooncombinaties verschillende betekenissen hebben.