Genieten van de 5e Cellobiënnale

Discussie in 'Cello' gestart door Marcelita, 14 okt 2014.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Op dit moment is de finale van het concours van de cellobiënnale.
    De drie finalisten moeten stevig aan de bak, o.a. met dit werk (hier gespeeld door Sol Gabetta)



    Zou die finale niet worden uitgezonden op de radio? Mijn radio kan het niet vinden:(.
    Zonder deze drie gehoord te hebben, waag ik een gok :
    1: Anton
    2: Rolando
    3: Boris

    Ben benieuwd!

    Jan, hoe was het gisteren en vandaag op de biënnale?
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Uiteindelijk is de uitslag:
    1: Anton
    2: Boris
    3: Rolando

    Dus ik zat er met de 2e en 3e prijs toch naast! Die eerste, dat voelde ik gewoon aankomen op basis van zijn spel en uitstraling tijdens de halve finale. Van Boris vind ik het toch verrassend. Dan heeft hij toch iets laten zien van zichzelf op het gebied van presentatie en uitstraling en hiermee de charmante uitstraling van Rolando weten voorbij te gaan!
    Ja, ik heb echt wat gemist, dat is wel duidelijk!:(

    Wacht even, hier nog een linkt van de site van de CelloBiënnale over de uislag en wie de extra prijzen kregen.
    http://www.cellobiennale.nl/nieuws/anton-mecht-spronk-wint-het-nationaal-cello-concours-2014
     
  3. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Een paar indrukken / belevenissen:
    Ik heb verspreid over de week e.e.a. mee kunnen maken. (Met een overgevoelig (verstoord) gehoor is het laveren).

    Van de laatste dagen: 'Sonnegesang' en 'Stabat Mater', concerten met Capella Amsterdam. Hoe Queras (Lied vd Zon, Goebaidoelina) en Dieltiens (Cantico de Frate Sole, Van Hove) als eenzame cellist voor het koor zaten was heel bijzonder. Wat indrukwekkend en ongelofelijk intens en muzikaal.
    Vanmiddag Holland Baraoque met o.a. Sollima. Wat een puurheid, dynamiek, plezier. Na 3 barokke stukken een stuk van Sollima; het paste allemaal.
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ik heb gezien dat op YT het Sonnengesang is te zien en te horen. Maar ik moet vaststellen dat dit echt iets is dat je live moet ondergaan en dat het dan bijzonder indrukwekkend zal zijn!

    De CelloBiënnale is nu voorbij, ons feestje zit erop. Door de nagekomen videoberichten over het festival, zal het hier nog even 'nagalmen'.

    Zoals hier nu dag 8 (vrijdag 24 oktober)
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    En tenslotte is er ook een aflevering dag 9, tevens de laaste dag van de cellobiënnale.
    Hierin vooral aandacht voor het maken en uitvoeren van een voorstelling voor kleuters en uitgebreid aandacht voor het duo 2Cello's: interview en optreden.

    Zie dag 9:
    http://www.cellobiennale.nl/video
     
  6. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Zondag 2 november op TV: NPO2 NTR 13:00 - 14:00 uur.
    Podium: Cello Biënnale - Russische meester.

    Een portret van Mischa Maisky. Tijdes de Biënnale maakt hij vijf keer zijn opwachting.
    Hij geeft een masterclass aan jonge cellisten, speelt de tweede cellosuite van Bach, doet een recitel met zijn dochter Lily Maisky en is te zien in het slotconcert.
    Daarnaast is er een interview van Hans Haffmans met Maisky te zien. Over Rusland, over les geven en les krijgen, over zijn veelbesproken Bach-interpretaties en over het voor hem zo bijzondere samenspel met zijn kinderen.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2014
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:

Deel Deze Pagina