Goedkope viool om op te beginnen?

Discussie in 'Overig' gestart door samoverduin, 27 jun 2011.

  1. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Nooit van video-opnamen gehoord Liuwe? Er liggen kilometers opnamen van André op de plank. André zelf komt natuurlijk in de strijkers-hémel vanwege al het leed dat hij heeft moeten doorstaan: elke avond weer in zo'n apepakje en omringd door van die strijk-lakeien het volk proberen te vermaken; dat is een zware opgave. André moet echter bij de hemelpoort zijn viool en stok afgeven en plechtig beloven dat hij geen noot meer zal produceren en ook moet hij genoegen nemen met een plaats naast Jan Peter Balkenende!
     
  2. iolani

    iolani

    Lid geworden:
    20 mrt 2010
    Berichten:
    13
    Haha, prachtig dat het normaal ietwat stille forum ineens tot leven komt bij zo'n vraag :p
    Even terugkomend op het onderwerp. Ik krijg de indruk dat Sam niet zoveel geld wilt uitgeven aan iets waarvan hij nog niet zeker weet of hij het wel leuk gaat vinden. Er is al heel veel over gezegd, maar ik heb nog 1 tip; kijk of je les kunt krijgen van de conservatorium-student. Is vaak goedkoper dan een reguliere muziekschool. En inderdaad gewoon een viool huren. Is zelfs goedkoper dan de viool van 250 euro in de muziekwinkel ;).
    Succes! En ik ben wel nieuwsgierig wat je uiteindelijk besloten hebt :).
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Hoezo, ietwat stil: het is altijd vuurwerk hier! ;)
     
  4. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    Hoi Sam,

    Zo'n 'prutsviool' heb ik, toen helemaal 'onwetend', wel gekocht.
    Inderdaad, het ontbreekt aan van alles en nog wat maar om het uit te proberen is het helemaal niet zo gek. Reken er alleen niet op dat je hier jaren mee vooruit kan. Zodra je het leuk gaat vinden zul je op zoek moeten naar een 'echte viool'.

    Succes met viool leren spelen!
     
  5. samoverduin

    samoverduin

    Lid geworden:
    27 jun 2011
    Berichten:
    7
    Hey allemaal,

    Bedankt voor alle reacties (ik geloof dat ik heel wat heiligschennis heb gepleegd op het viool gebied). Ik ga ergens volgende week kijken wat ik precies ga doen. Ik laat het jullie tegen die tijd nog weten.

    Groeten!
     
  6. Roos96

    Roos96

    Lid geworden:
    20 jan 2011
    Berichten:
    4
    --

    Sam, ik meen het, laat het vioolspelen varen OF zoek een GOEDE viool. Van een vioolbouwer dus. :rolleyes: :rolleyes:
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Sam, ik zou zeggen dat je nu toch wel zou moeten weten wat je moet doen (en laten)!
    Maar evengoed zijn we benieuwd naar je besluit natuurlijk!
     
  8. samoverduin

    samoverduin

    Lid geworden:
    27 jun 2011
    Berichten:
    7
    Hallo allemaal!

    Hierbij het vervolg van mijn zoektocht naar een cheap-ass viool. Ik heb een viool gehuurd voor 10 euro per maand bij [website op verzoek verwijderd]. De nieuwprijs is 250 euro. Hij heeft niet de mooiste klank en is goedkoopst van wat acceptabel is (volgens mij) maar er is gewoon goed geluid uit te krijgen. Ik neem geen lessen maar heb een boekje met bladmuziek voor beginners die het rustig opbouwt. Verder heb ik een DVD (gedownload), een viool voor dummies (ook gedownload) en internet tot mijn beschikking. Ik vind het tot nu toe leuk om te doen dus ik doe elke dag een klein beetje om het te oefenen. Ik weet niet hoe lang ik het volhoud maar dat zie ik wel tegen de eind van de vakantie ofzo. Allemaal bedankt voor de tips & tricks!

    Groeten,
    Sam
     
  9. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Geen viool bij een vioolbouwer gehuurd, geen lessen genomen! Wanneer je niets met adviezen doet......... Ik hoop niettemin dat je toch een fijne vakantie hebt!
     
  10. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    Voor die prijs had k 'm toch gekocht als k jou was, zo'n viool is het huren niet waard!
     
  11. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    -
    Exclusief op Strijkersforum de eerste pogingen van Sam :cool:

    [media=youtube]Cv7JXusRgjM[/media]

    Sorry Sam, geintje moet kunnen ;)

    Veel succes met oefenen en laat t.z.t. nog eens weten hoe het is gegaan !
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Sam, de D-snaar is te laag! Even stemmen!
     
  13. Tante

    Tante

    Lid geworden:
    22 okt 2008
    Berichten:
    49
    Nou hij staat in ieder geval op 2 benen, best aardige stand van zijn linkerhand voor de eerste dag, zelfs al applaus en een keurige buiging met een blije lach. Misschien heeft grote Sam net zoveel plezier, wat zeuren we dan?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013

Deel Deze Pagina