Een konijn heb ik ook nog nooit gezien! Maar, er zijn lui die er wel een paar lieve centen voor over hebben dat aan hun geliefde instrument de herinnering kleeft van hun dierbare reeds overleden viervoeter. Dan krijg je dit: Ik kan niet beoordelen of er enige gelijkenis is, maar het gaat meer om het idee. Het gaat volgens mij om de krul van een altviool, hoewel de C-snaar wel erg dik is voor een alt. Maar de stemsleutels zijn voor een cello weer aan de (te) kleine kant.
Je kunt natuurlijk nog verder gaan met het versieren van je viool, dit is helemaal een drama: (Sorry hoort niet in dit topic, maar ik moest even mijn smart delen...)
Ik heb 'em er niet 'opgeplakt' als je dat mocht denken. Kwam dit tegen bij de Duitse vioolbouwer Rainer Leonhardt te Mittenwald. Gezien zijn leeftijd neem ik aan dat hij niet zo bedreven is met Photoshop dat hij even een hondenkop op een krul poot.
Ik weet dat hij onderhoudt nodig heeft maar geeft dat meer waarde Eerst maar eens meer informatie zien te krijgen heb veel info al binnen maar nog niet wat ik moet weten Ook zou ik willen weten wat het zou kosten om deze weer in gaafe staat te krijgen misschien kunt u dat wel
Voor het maken van een herstel- en onderhoudsbegroting moet ik het instrument zelf in handen hebben. Ik ben gevestigd in de regio Noord Holland-Noord en kan dit project vanzelfsprekend voor u uitvoeren, maar wellicht is er een vioolbouwer dichter in uw buurt te vinden.
Ik vind het gewoon een leuke viool, echt een hebbeding. Trouwens koningin Emma vond ik een mooie vrouw, haar beeltenis past wel bij de schoonheid van een viool.