Japanse zaag (Aldi)

Discussie in 'Overig' gestart door remi, 19 jul 2009.

  1. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Frits,

    Ik heb het zaagje inmiddels uitgeprobeerd en het zaagt zeer goed, uit de vrije hand en in een verstekbakje werken ze beide heel goed. Wel is het wennen dat je nu niet duwend zaagt maar trekkend.

    Over het zaagresultaat ben ik meer dan tevreden.

    Om met de woorden van de molenaar te eindingen: Van houtzagende molenaars werd vroeger wel gezegd dat het lomp volk was. Daar zat misschien toch een kern van waarheid in.

    Remi
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ook ik heb al diverse stukken en stukjes hout met de ALDI-zaag gezaagd en ik moet zeggen, het zaagt fantastisch. Het vliegt door het hout heen ook als het ebben is. Nu maar afwachten hoe lang de tandjes een beetje scherp blijven.

    Frits
     
  3. PeterN

    PeterN

    Lid geworden:
    2 apr 2009
    Berichten:
    53
    Ik heb zaterdag de laatste zaag bij de ALdi in Reeuwijk weggekaapt en natuurlijk gelijk geprobeerd, het zaagt erg mooi.
    Ik moet er wel erg aan de manier van zagen wennen.

    @Hopf: als ik het onderschrift van Frits mag geloven kan je die van hem wel overnemen :D
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Maar ik zaag het ook niet áf, ik zaag het gewoon! :)

    Frits
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Nu dit onderwerp al weer een tijdje in ruste verkeert, kwam bij mij de vraag op of er ook reserve zaagbladen te krijgen zouden zijn. Want, ik heb namelijk ook zo'n ALDI-zaag aangeschaft. Wanneer je die dan ook nog gaat gebruiken ontstaat op een zeker moment de behoefte (en de noodzaak) het blad te willen vervangen.

    Ik ben al een uurtje bezig op het web, maar krijg nergens een site waar je reserve bladen zou kunnen aanschaffen.

    Misschien dat Remi - die in het verleden heeft bewezen dit soort onderzoek met goed resultaat te kunen afronden- zich er eens over wil buigen?

    Frits
     
  6. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Ik ga van de week contact opnemen met het hoofdkantoor van de Aldi en navragen of er aan reserve zaagbladen te komen is.

    Remi
     
  7. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Beste forumleden,

    Ik heb zojuist contact gehad met de afdeling inkoop van de Aldi te Zaandam.

    Ze waren blij te horen dat het zaagje erg geliefd is en binnen no time uitverkocht was (hadden ze ook op de computer kunnen zien).
    Voor de Aldi was het een nieuw artikel. Het merk TopCraft is een eigenmerk van de Aldi maar dat wisten we al.

    De jong man aan de telefoon kon me nog geen toezeggingen doen maar als landelijk blijkt dat het goed verkoopt komt het artikel terug in de schappen. Niet als losse zaagbladen maar gewoon als setje met handvat.

    Hopend jullie hiermee van slapeloze nachten verlost te hebben.

    Remi
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Na veelvuldig gebruik van deze fantastische zaagjes was al enige tijd geleden sterke behoefte ontstaan aan een paar vervangende bladen. Want zoals u zult berijpen, worden die zaagjes op een zeker ogenblik bot en zaagt het niet meer goed. Aangezien Remi geen succes had bij de ALDI, heb ik me maar eens gewend tot de fabrikant van het spul: Meister-Werkzeuge te Wuppertal (D.) Een e-mailtje gestuurd en jawel hoor, het is allemaal nog te krijgen!! Voor €15,10 heb ik weer twee nieuwe zaagbladen (prijs inclusief BTW en verzending). Dus: leve het internet, want anders was het me denk ik niet gelukt!

    Frits
     

Deel Deze Pagina