Jeuk tijdens viool spelen

Discussie in 'Viool' gestart door Greet, 30 jan 2018.

  1. Truus

    Truus

    Lid geworden:
    28 okt 2017
    Berichten:
    47
    Achteraf denk ik toch dat het door het stilstaan op een plek komt. Ik wreef met mijn rechtervoet over mijn linkerbeen en omgekeerd. Dat zal zij ook wel doen. Meer tips heb ik niet. Ooit is het gestopt, ik weet niet meer hoe.

    Ik was het helemaal vergeten tot dit topic kwam. En de herinnering kwam weer helemaal terug., brŕrr
     
    zapling vindt dit leuk.
  2. Truus

    Truus

    Lid geworden:
    28 okt 2017
    Berichten:
    47
    Koelzalf. Verkrijgbaar bij apotheek voor <5 euro de tube. Helpt tegen jeuk die a.h.w. van binnenuit komt. En zou Greet haar dochter mss ook kunnen helpen. Is het proberen waard.
     
  3. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik zou wolvet of uierzalf proberen.
     
  4. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Of antiekwas?
     
    Tobias, Truus en ria vinden dit leuk.
  5. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Soms heb ik last van netelroos (allergische reactie) en dan is dit het enige wat helpt: Lucovitaal, anti jeuk crème. Heel mild goedje eigenlijk, als ik de beschrijving mag geloven, en ook geschikt voor kinderen. Misschien is dat iets?
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Op de viool of op de benen? :eek:
     
  7. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Iedere ochtend twee theelepels antiekwas op de nuchtere maag, en alle jeuk verdwijnt.
     
    zapling en Truus vinden dit leuk.
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ja, voor goed!
     
    Tobias vindt dit leuk.
  9. zapling

    zapling

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    303
    Ik had toen ik jong was ook soms last van jeukende benen. En weet je wanneer dat vooral speelde? Als ik aan het afwassen was. Nu heb ik het nog wel eens. Vooral tjjdens dingen die voelen als een corvee. (bij ons op kantoor wordt verplicht staan tijdens vergaderingen. Dan jeuken mijn benen en voeten ook)
     
    Tobias en Marcelita vinden dit leuk.
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ja, van corveeklussen kun je vanalles oplopen, héél spontaan!:)
     
  11. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ja zeg, ik had dat ook tijdens de afwas, ik herinner me dat nu je dat schrijft... Waardeloos, want je kunt niet ff krabben met natte handen...
     
  12. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Van onze grote leider mag ik geen fantasie en werkelijkheid niet meer door elkaar halen op het serieuze forum.

    Ik herroep dan ook mijn advies om bij jeukende benen twee theelepels antiekwas op de nuchtere maag in te nemen. Dit was dus fantasie. Ik raad dan ook diegene aan die dit advies hebben opgevolgd onverwijld de dichtst bij zijnde arts te consulteren.

    Het beste kan je om jeuk aan de benen tegen te gaan tijdens het staan, Body Lotion gebruiken.
    Dit is een eerlijk en serieus advies en dus GEEN fantasie. Deze lotion kan ook zonder gevaar op de benen van kinderen worden gesmeerd.

    De lotion voor je gaat spelen op de viool, of voor je gaat afwassen of staan op vergaderingen aanbrengen. Wel even daarna goed de handen wassen.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2018
    zapling vindt dit leuk.
  13. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ja, en hier ben je me weer kwijt, Tobias. Ik dacht even serieus advies te krijgen....

    Mensen, geen lotion op de viool aanbrengen. Ook niet op vergaderingen. Krijg je van die gladde praat van.... (en dan handen wassen in onschuld, Tobias?)
     
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  14. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik heb het veranderd, het moet natuurlijk zijn. Voor je gaat spelen op de viool, of gaat afwassen of staan op vergaderingen aanbrengen.
     
  15. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik krijg bijval in mijn eerdere bewering.
     
  16. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Deze puncturist blijft het ingewikkeld vinden. Wat breng je nu waarop aan?......
     
  17. ria

    ria

    Lid geworden:
    21 okt 2011
    Berichten:
    481
    Er staat nog steeds: OP de viool.
     
  18. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    'Voor het spelen op de viool' is hier een bepaling van tijd.
    Je brengt het aan vóór het spelen-op-de-viool. Oftewel: voor het spelen op de viool, breng je de bodylotion op.
    Ik denk ook niet dat Tobias zegt dat je lotion op vergaderingen moet aanbrengen. Want waar smeer je het dan op? Op die statafels?
     
  19. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Het is pas een bepaling van tijd wanneer er gestaan zou hebben: vóór en dat stond/staat niet in de oertekst. Dus is "voor het spelen op de viool....." een conditie c.q. voorwaarde. Dat maakt dat het niet eenduidig is.
     
  20. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ja, klopt. Voor (het spelen) geeft hier aan op welk moment je het gaat doen. In ieder geval dus voor het spelen. Maar daarna, en daarna is de Nederlandse taal geweldig, komt er een stukje wat op twee manieren kan worden opgevat. Dat is een ambiguïteit.
    Het kan zijn dat 'op de viool' nog hoort bij het spelen. Het kan ook zijn dat op een plaatsbepaling is, waar dus de lotion moet worden aangebracht. Uiteraard lees ik dat laatste.
    En als ik dat laatste lees, dan wordt de lotion automatisch ook op vergaderingen aangebracht. Ik denk dat in de bijsluiter staat hoe je dat doet. Op de statafels lijkt me niet. Want dan zou er hebben gestaan dat je het op de statafels bij de vergaderingen aanbrengt. Lijkt me tenminste hoor. Ik hoor wel wat het is, dat weet Tobias vast.
    Als nou die statafels ook jeuk aan hun poten hebben, dan begint er weer wat te kloppen van dit hele lotionverhaal. Maar vooralsnog heb ik nog steeds geen duidelijkheid.
     
    gevoeligesnaar, ria en Oosterhof Vioolbouw vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina