Het was niet mijn bedoeling om een roman of boek te schrijven, maar gewoon een topic waar ik al mijn vragen of aanschaf en onderhoud van mijn cello kwijt kan.
Dus even terug naar het onderwerp.
Omdat ik een 7/8 cello heb gekocht is de koffer (die voor een 4/4 is bedoeld) van binnen aan de ruime kant.
Van de week met een vriendin hier naar gekeken en wat maten op genomen.
Nu is het de bedoeling dat ik de loze ruimten een beetje ga opvullen met schuimrubber zodat de cello niet gaat schuiven in de kist tijdens het vervoer naar de les.
Dus op naar de schuimrubber kraam en voor een habbekrats verschillende diktes schuimrubber gekocht.
Nu ga ik deze morgen helemaal op maat snijden en misschien nog met stof overtrekken.
En daarna even bedenken hoe ik ze in de kist zal monteren, met lijm of met klittenband.
Dan daar overheen misschien nog een zachte doek.
Verder is het rugzaksysteem aangekomen en heb ik doe om mijn cellokist gedaan.
Dat was even uitpluizen, passen en meten maar het zit.
Enige nadeel; mijn cello koffer zit nu heel hoog op mijn rug en lijkt naar achteren over te hellen.
Het systeem lijkt niet helemaal goed te passen en heeft nog wat werk nodig.
Het lijkt er op dat de band die onder de cellokist doorloopt, te kort is, en de cello daardoor zo hoog op mijn rug zit.
Als ik die verleng, verwacht ik dat de cello lager op mijn rug komt te zitten, en het systeem zijn werk goed zal doen.
En de banden zijn lekker breed dus ik verwacht bij de schouders geen problemen.
Dus toen ik op de markt was ben ik bij de naai kraam langs gegaan en heb nog brede spanband gekocht.
Hiermee ga ik die onderste band verlengen en maak ik gelijk een stel heupbanden.
Dus er is nog even werk aan de winkel.
Maar ik ben hoopvol gestemd en vind het leuk zo met de cello en toebehoren bezig te zijn.