Marcelita
|♫♫|♫♫|♫♫|
Die kan het ook!
Ik heb een vraag over dat YT-filmpje. Als je goed kijkt is te zien dat de pianist een microfoontje om heeft. Zo eentje die om het oor geklemd zit. Waarom zou dat zijn? Iemand een idee?
Voor opnamedoeleinden?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die kan het ook!
Ik heb een vraag over dat YT-filmpje. Als je goed kijkt is te zien dat de pianist een microfoontje om heeft. Zo eentje die om het oor geklemd zit. Waarom zou dat zijn? Iemand een idee?
Of zou het de auditieve aansturing voor het tablet zijn waar zijn bladmuziek op te zien is. "Next page..." Zie ook het filmpje van het meisje in het wit.
Daphne
Ja, dat klopt. Bij het YT-filmpje met het 'meisje in het wit' is bij de pianist te zien op 1:02 min dat hij zijn linker voet van het pedaal van de piano afhaalt en ergens op drukt. Het is bij een pianist wel handig als dat de linkervoet is, omdat die niet veel gebruikt wordt. Zo'n iPad werkt inderdaad met een switch:Of zou het de auditieve aansturing voor het tablet zijn waar zijn bladmuziek op te zien is. "Next page..." Zie ook het filmpje van het meisje in het wit.
Daphne
Ja, dat klopt. Bij het YT-filmpje met het 'meisje in het wit' is bij de pianist te zien op 1:02 min dat hij zijn linker voet van het pedaal van de piano afhaalt en ergens op drukt. Het is bij een pianist wel handig als dat de linkervoet is, omdat die niet veel gebruikt wordt. Zo'n iPad werkt inderdaad met een switch:
zie
Ze moet wel heel kinds zijn of overkomen om tot dit onderwerp te mogen behoren: "Kinderen en het plezier in (viool)spel". Ik ken het 'probleem' Marcelita, je verzandt heel snel in een discussie die buiten het eigenlijke onderwerp valt. Dat gaat soms vanzelf. Dat betekent: we moeten weer terug naar de kinderen.'t Wordt weer eens tijd voor een viooltalent, nu van Franse bodem: Camille Berthollet. (.....)
Ze moet wel heel kinds zijn of overkomen om tot dit onderwerp te mogen behoren: "Kinderen en het plezier in (viool)spel". Ik ken het 'probleem' Marcelita, je verzandt heel snel in een discussie die buiten het eigenlijke onderwerp valt. Dat gaat soms vanzelf. Dat betekent: we moeten weer terug naar de kinderen.
Nog even over 'De Zomer' van Vivaldi: het lijkt wel een wedstrijd wie het stuk het snelst kan spelen! Heb het zo snel nog niet gehoord: vreselijk! Verpest het hele stuk. Ze krijgt van mij een onvoldoende. (Daar zal ze lak aan hebben, maar toch.....)
Ik dacht dat deze Camille 18 jaar was. Hoe ik daar bij kwam weet ik ook niet en daarna kwam ik met mijn opmerking dat het moest gaan over kinderen. Nu ze dus blijkt 15 te zijn moet ik inbinden, want ja, die is nog niet volwassen. Begint dat officieel niet bij 18? Mwah, leeftijd zegt ook weer niks!
Maar ik denk toch wel dat Irene dit onderwerp heeft opgestart met het accent gericht op kinderen zo onder de tien, maar ook dat is nergens gedefinieerd.
En hoe spannend zijn die leeftijdsgrenzen als je meer denkt 'in de geest van' het idee achter de topic?
Helemaal mee eens, veel te snel.Nog even over 'De Zomer' van Vivaldi: het lijkt wel een wedstrijd wie het stuk het snelst kan spelen! Heb het zo snel nog niet gehoord: vreselijk! Verpest het hele stuk. Ze krijgt van mij een onvoldoende. (Daar zal ze lak aan hebben, maar toch.....)
Dat lijkt me moeilijk! Je leeftijd kun je niet verloochenen, maar je gedrag kun je wel aanpassen als zijnde dat van een kind.Ben zelf ook nog kind, dus geen leeftijdsgrens a.u.b. ...(.....)