Lindsey Stirling en Taylor Davis, wereldberoemd op YT

Discussie in 'Hedendaagse werken' gestart door Henri Vieuxtemps, 6 nov 2014.

1. Henri Vieuxtemps

Henri Vieuxtemps ♫ ♪

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    2 foto's met verschillende kleding die nog een beetje scherp waren:

Deanone vindt dit leuk.
  2. Henri Vieuxtemps

Henri Vieuxtemps ♫ ♪

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Ik had nog wat opnames gemaakt met m'n fototoestel, dat ook kon filmen. Beeldkwaliteit is niet geweldig,-ik had beter m'n HD camera kunnen meenemen-, maar geeft een goede indruk van de avond. 10 duimen naar beneden en 6 omhoog op dit moment. Wordt niet erg gewaardeerd op m'n YTkanaal.

Marcelita vindt dit leuk.
  3. Deanone

Deanone Anouschka

Lid geworden:
    29 sep 2009
    Ze is gewoon keigoed!
    Ik heb met mijn dochter je filmpje gekeken. Fijn om het weer terug te zien! Dank je wel!

4. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Dan bedoelen ze vast eerder de beeldkwaliteit, dacht ik zo..Knap werk die dansshow met nog vioolspel!

5. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Misschien werd er ook beoordeeld op haar vioolspel en dat komt pas op de tweede plaats.
    Het is een grote show en heeft weinig van doen met vioolspel.

6. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Het is denk ik de weergave van de muziek, en dus ook de viool, die wat raar golvend is qua volume. De show live zal natuurlijk veel beter klinken en misschien doelen de criticasters zelfs meer het feit dat je Lindsey Stirling zo geen recht doet.

Wil je hier zeggen dat vioolspelen en show niet samen kan? Ik zie dat ze zoveel mogelijk dansbewegingen en de loop van ritme en melodie op haar viool zoveel mogelijk bijelkaar laat passen.

7. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Nee, in mijn visie is dit meer ballet/dans dan vioolspelen.
    Maar daar zullen we niet uitkomen, omdat blijkbaar mijn perceptie van wat viool spelen dan moet zijn heel anders is dan die van jou.

8. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Klopt. Er zijn meerdere percepties van wat musiceren en hier bijvoorbeeld vioolspelen, is. Jij zal je meer herkennen in de toewijding aan vioolspelen zoals je dat bijvoorbeeld bij Renaud Capucon ziet, om maar iemand te noemen.

9. Deanone

Deanone Anouschka

Lid geworden:
    29 sep 2009
    Dan heb jij nog geen show van haar meegemaakt Frits! Want dan zou je weten dat het vioolspel vóór het dansen komt bij Lindsey.

10. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Nee, ik heb idd geen show van haar meegemaakt.
    Ik heb ook geen enkele behoefte. Dat geeft niet want ze heeft voldoende liefhebbers om de zalen gevuld te krijgen. Zo heeft een ieder de vrijheid dát mooi te vinden wat hij/zij wil.

Deanone vindt dit leuk.
  11. Koning265

Koning265

Lid geworden:
    31 aug 2016
    Mijn dochter had vandaag een beetje een dipje met vioolspelen. Ik heb haar YT videos van Lindsey laten zien. Ze vindt het geweldig. Het is echt zo'n meisje waar mijn dochter tegen op kan kijken. Hippe muziek en dansen erbij. Wat wil je nog meer!? Mijn man was ook blij, hij heeft niet zoveel met muziek, maar met zo'n leuk koppie op tv wil hij wel even wat video's mee kijken.:p
    Ik kende ze eerst niet eigenlijk, ik zag het op dit forum voorbij komen. Het ziet er leuk uit het geheel. Ik kan er goed naar luisteren als zijnde achtergrond muziek. Als ik zin heb om wat dieper in een muziekstuk te duiken kies ik toch liever klassieke muziek. :cool:

Henri Vieuxtemps en Marcelita vinden dit leuk.
  12. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Ja, mooi dat Lindsey Stirling op die manier ook kan werken als aantrekkelijk voorbeeld.

13. vanezcha

vanezcha

Lid geworden:
    16 aug 2011
    Lindsey Stirling krijgt zowel goede als slechte commentaren onder violisten, maar juist ze heeft veel mensen geinspireerd om viool te gaan leren spelen.

Deel Deze Pagina