Meer dan 2 vellen bladmuziek op je muziekstandaard zetten.

Discussie in 'Overig' gestart door marloes s, 24 mrt 2017.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.128
    Homepage:
    Deanone, Muzirene en gevoeligesnaar vinden dit leuk.
  2. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Handig! Leuk voor moederdag! :D
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.128
    Homepage:
    Laat je kinderen dit lezen hint hint hint (of je man die het namens je kinderen koopt/voorschiet);)
     
    Deanone vindt dit leuk.
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.128
    Homepage:
    Ik zie trouwens dat beroepsmusici gewoon bladzijden omslaan en nergens van die hulpmiddelen die wij willen.
    Geen gemiep daar, gewoon snel omslaan en doorspelen en de rusten handig gebruiken als dat kan en verder moet vooral veel uit het hoofd.

    Ik herinner mij nog mijn beginnersgeklungel met samenspel. Ik wilde dan de partituur op mijn lessenaar hebben zodat ik dan zou kunnen zien waar iedereen was. Van dat hele ensemble had ik dan weliswaar niet de partituur, maar wel van een deel daarvan (alle strijkpartijen bijvoorbeeld). En bij dat kwartet wilde ik dan allevier de partijen zien, ook als krampachtige houvast. Zo had ik ook nog eens veel te veel bladmuziek op mijn lessenaar, iets dat je ook nog helpt 'verzuipen'.

    Ik ben mij dus pas echt goed gaan ontwikkelen in samenspel toen ik die illusie van het mee kunnen lezen tijdens het spelen, achter mij liet. Met alleen je eigen partij (scheelt echt veel papier!) leer je heel goed te luisteren naar wat er verder gespeeld wordt en hoe de eigen partij daarin past.

    Nu zijn er alleen nog eigen partijen van een lang stuk, waardoor je met vier tot zeven velletjes zit. Daarvan gaan er nog vier op een rijtje op een lessenaarmap, maar als je dan die twee, drie andere vellen wil zien, moet je toch weer iets verzinnen, waardoor de boel niet van je lessenaar vliegt.
    Misschien dat we toch maar beter kunnen oefenen in het snel omslaan van een boek bladmuziek.
     
    Aart van der lit en marloes s vinden dit leuk.
  5. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Het valt idd mee dat die plantjes er nog zijn. Taaie rakkers. Maar ik geef ze de laatste tijd wel regelmatig water. Ik heb altijd zo'n 1,5 literwaterfles waar ik veel uit lurk, goed voor de doorstroming, maar ik denk niet alleen aan mezelf maar ook aan de plantjes. Beetje pokon erbij zou misschien beter zijn.
     
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.128
    Homepage:
    Jammer toch dat muziek niet voldoende voor hen is!
     

Deel Deze Pagina