Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een muziekvriendin stuurde me dit werkje van Mendelson per mail, wordt prachtig vertolkt door Jacqueline du Pré, heb het vele malen beluisterd heerlijke muziek vind ik het, echt een juweeltje.
Goed , terug naar Jacqueline du Pre. In de link wordt de muziek half zo snel afgespeeld...
OK. Tekst aangepast!Er is nog één ding wat ik niet begrijp: waarom moet de topictitel deels in het engels? We zijn op een NL forum en de componist was duitstalig, dus als er nou één vreemde taal nog enigszins te verdedigen is, is dat het Duits.
Dat is denk ik toch al wel weer een wat oudere opname. De jonge dame is inmiddels wat ouder geworden:(.....) En waar zal ik dit destijds 13 jarige meisje zetten? Kinderen en plezier in cello spelen of deze Lieder Ohne Worte?
Dat laatste toch maar, want hoor wat dit meisje voor elkaar krijgt:
Dat is denk ik toch al wel weer een wat oudere opname. De jonge dame is inmiddels wat ouder geworden:
Ze is geboren op 31 mei 1996 en dus nu 18 jaar.
Wauw, van die opname van dat destijds 13jarige meisje ben ik echt onder de indruk! Van die filmpjes uit het anderectopci met soms heel jonge meest aziatische kindertjes heb ik vaak het idee dat ze een (weliswaar heel knap) kunstje vertonen, maar dit komt gewoon heel authentiek en volwassen over!
Wat mij betreft de mooiste van deze, na Jacqueline.
Even wat geks, doet die link van Jacq. Du Pre het wel gewoon bij jullie? Bij mij speelt de muziek serieus in half tempo en een oktaaf lager... als ik het filmpje op YT opzoek, doet hij het wel gewoon.