Mol en kruis

Discussie in 'Overig' gestart door Guofan, 4 feb 2013.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Excellente deductie!!
     
  2. Guofan

    Guofan

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    39
    Jup dat klopt. Fan of Tina Guo. Ze kan heel mooi spelen, met gevoel vind ik.

    Nog een vraagje over die mollen :)
    In bijlage een stukje van een muziekstuk die ik nu speel.
    Omdat ik nu weet hoe ik het moet spelen (mijn vinger dus iets hoger plaatsen dat de gewone mi bvb, maar daarbij dien ik van mijn leraar mijn complete hand mee omhoog schuiven)
    Dus voor mensen met een camera of dergelijke. Kan iemand zijn vingerzetting eens filmen bij het spelen van dit stukje en hier eens opzetten? Thx

    [​IMG]
     
  3. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Gaat het over de grote greep?
    Ik ben er ook net mee bezig. Ik leer hem door de wijsvinger in de lucht te steken (gestrekt) en dan ook gestrekt weer neer te leggen. Hij mag ietsjes op de zijkant liggen zolang ik hem maar niet krom heb. Dan komt ie eigenlijk vanzelf op de goede plek merk ik. De rest van de vingers en duim moet ik op dezelfde plek laten. Daarbij moet de duim tegenover de ringvinger blijven.

    De andere kant op moet ik als volgt doen: ik moet de wijsvinger gewoon neerzetten en daar houden en vervolgens de hele hand schuiven totdat de wijsvinger in die gestrekte positie ligt. Ook de duim schuift op. Daarbij moet ik erop letten dat ik de vingers echt schuif en niet optil en weer neerzet. Mijn hand mag nl. niet kantelen.

    Als ik het goed heb, zit m de kneep vooral in de noot of noten ervoor, omdat je die als referentie hebt om de goeie plek te vinden.

    Is dit hoe de anderen het hier ook geleerd hebben?
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2014

Deel Deze Pagina