Na jaren viool nu cello

Discussie in 'Cello' gestart door jis77, 2 jan 2016.

  1. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    898
    tja, het is ook allemaal niet in woorden uit te leggen, zien is makkelijker, en laten voelen helemaal. De beweging van de arm vanuit de schouder zonder de elleboog te gebruiken is te kort om de hele lengte van de stok te kunnen gebruiken... vandaar dat je bij de punt wel de elleboog mee laat werken. Het is aan de punt ook veel moeilijker om het gewicht van de arm op de snaar te brengen....
     
    jis77 vindt dit leuk.
  2. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Klopt, zodra het in de details gaat zitten wordt t lastiger uitleggen. Het is voor mij in ieder geval een uitdaging om die streek te veranderen ;) en daarbij niet te overbelasten.

    Update: geloof dat ik die streek al btje begin te snappen:)...was er btje gefrustreerd van:eek: maarja ik ben dan ook nogal ongeduldig:oops:
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2016
  3. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    En gelukkig heb je en docent gevonden.
    Zelf ervaren en voelen dat is het allerbelangrijkste.
    En hoewel er op het forum veel bruikbare ervaring te vinden is, kan het toch niet op tegen een docent die je in het echt alles leert en laat ervaren.;)
     
    jis77 vindt dit leuk.
  4. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    He eindelijk mijn eerste echte les gepland. Dan gaat er wat regelmaat komen in het ge-cello :cool:
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  5. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Eerste echte les gehad en het zag er al veel beter uit volgens mijn lerares :)
    Het lukt me ook al ietsje beter om meer ontspannen te spelen.
    Nu oefenen om de vingers die niet op de snaar staan rond te houden en de vingers die er wel op staan niet op de vioolmanier neer te zetten. Lukt al redelijk.
    Wel echt moeilijk om de leukere stukjes niet te spelen, maar moet niet te snel willen...eerst de techniek op orde:oops:
     
    Cellolina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina