Neolin

Discussie in 'Overig' gestart door gdae, 12 sep 2008.

  1. 1969

    1969

    Lid geworden:
    8 mei 2012
    Berichten:
    15
    een hoop gel*l over de neolin zowel pos als neg maar NoName#2 heb hem nu wel in de verkoop terwijl ze eerst nog schrijft dat dat ding onbespeelbaar is toch wel vreemd he!!!!!!!!! :rolleyes:
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Er hoeft maar één klant te zijn die geïnteresseerd is en dan is 'ie verkocht. Maar bij mijn weten staat het instrument al vrij lang te koop, dus zo'n vaart loopt het niet.
     
  3. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    100 jaar geleden was er al de Schoss Geige, is nu dus weer terug van weggeweest?
    let op, bij dit type instrument is de snaarvolgorde omgekeerd maar niet linkshandig.

    deze foto is van een nieuw gebouwd instrument:

    [​IMG]
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    De Neolin van Bodo Voshendrich ziet er toch wat anders uit:

    [​IMG]
     
  5. Phoebus

    Phoebus

    Lid geworden:
    15 sep 2012
    Berichten:
    1
    Na 2 jaar vioolbouw werd ik niet meer toegelaten om verder de cursus te volgen ... ik luisterde namelijk onvoldoende naar de meester. Niet zo erg. Maar wel erg de minachting op zijn gezicht bij elke suggestie over 'verbeteringen' of 'modernisering' bij de bouw of uitvoering van de viool. Nu ja, die fretten, daar zou hij echt om spotten. Zielig. Maar ik vind zoiets nu net het openleggen van een viool aan breder publiek. Het POP-publiek. Ja toch? De Neolin is een POP-viool. En daar ga je nu écht niet een klassiek stuk op spelen, daar heb je Stradivaris en dergelijke voor. In het Oosten heb je strijkinstrumenten met frets legio. Ga maar eens naar Turkije, Iran, etc ... of zoals iemand eerder meldde gewoon terug in de tijd.
     
  6. dreamingdragon

    dreamingdragon

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    365
    Ik denk zelf dat de fretten op deze viool mij zouden gaan hinderen tijdens het spelen. vooral bij de positie wissselingen hou ik graag contackt met de snaar. en dan lijken die fretjes mij in de weg te zitten. zeker bij glissando.
     

Deel Deze Pagina