Oude viool te koop

Discussie in 'Aangeboden' gestart door A.L., 22 mrt 2015.

  1. Gwen

    Gwen

    Lid geworden:
    7 jan 2016
    Berichten:
    6
    Was de viool die u bij deze persoon (Hugo) aangekocht had zijn geld waard?
     
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    772
    Goed kijken naar scheuren vooral stapelscheuren komen nog weleens voor bij zijn violen. Geloof GEEN etiketten, voor zover ik weet zijn al zijn violen Duits en absoluut niet Italiaans! Voor een goedkoop viooltje kun je beter een chinees halen voor een paard honderd euro dan zo'n oud Duits ding. Hugo beweert dat zijn violen beter klinken dan een Chinees maar dat betwijfel ik. Ben je toe aan een knappe viool ga dan naar een vioolbouwer.
     
    Piet1234 vindt dit leuk.
  3. Gwen

    Gwen

    Lid geworden:
    7 jan 2016
    Berichten:
    6
  4. Gwen

    Gwen

    Lid geworden:
    7 jan 2016
    Berichten:
    6
    Dit is de viool waarover ik het had. Het lijkt mij een uniek stuk.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Hugo (zoals hij zich op Marktplaats noemt) is een "handelaar" die o.a. op marktplaats violen koopt ze afstoft en weer doorverkoopt via hetzelfde marktplaats. Een doorn in het oog voor vioolbouwers en de serieuze handel die netjes aan alle ondernemers- en belastingverplichtingen voldoet. Sommigen zouden hem een "scharrelaar" noemen.
    Het is net als met fietsen: koop je je rijwiel bij de Rijwielhandelaar die ook je fiets kan onderhouden en repareren, of ga je naar een bouwvallig schuurtje achteraf en betaal je je fiets contant aan een "mannetje" Of dat laatste "oplichting" genoemd kan worden is de vraag en hangt af van de mate waarin het "mannetje" de waarheid spreekt over zijn waren en in hoeverre hij zijn inkomsten netjes meldt aan de fiscus.
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    De getoonde viool heeft een ernstig halsprobleem en naar het zich laat aanzien een forse houtwormschade aan het achterblad.
     
  7. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    772
    Ik ben het met Bert eens, deze viool zou ik NIET kopen. Teveel schade vooral houtworm is ernstig als je de gangen gewoon ziet op het achterblad. De hals heeft problemen, er zit zelfs een "wig" tussen de hals en de toets omdat de hals flinkt gezakt is waarschijnlijk door een breuk op het achterblad bij de hals maar dat zie je niet door die stomme zegel. Ik zie de viool op marktplaats staan, er zit volgens mij ook een stapelscheur in het bovenblad.

    Ik weet niet wat je budget is maar voor €150 kun je niet veel verwachten! Voor een beetje viool moet je toch echt €300 neertellen op marktplaats en dan moet er altijd nog een hoop aan gedaan worden.
     
  8. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik heb geen viool van Hugo gekocht, maar een viool aan hem VERKOCHT.
     
  9. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Wás dat deze?...
     
  10. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik lees deze opmerking nu pas. Nee dat was niet deze viool Liuwe. Bij de viool die ik verkocht waren de kevertjes nog niet uitgevlogen zoals bij deze viool. Dus die werden er gratis bijgeleverd.
     
  11. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Ja ja..
     
  12. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Misschien moeten we ook een lijstje maken van betrouwbare adressen. Als er meerdere op staan is het ook geen oneerlijke concurrentie. Ten eerste omdat we hier allemaal wat aan hebben, maar ook omdat ik een (in elk geval naar mijn mening) zeer betrouwbare naamgenoot van Hugo van marktplaats ken (die zich volgens mij niet op marktplaats vertoont) en het heel vervelend zou vinden als hij voor de onbetrouwbare Hugo wordt aaangezien...
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Als de naamgenoot zich niet op Marktplaats laat zien is er, lijkt mij, ook geen enkel probleem.
     
  14. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Weet ik niet. De naam blijft hangen en als je de naam op een andere plek tegenkomt, zou je je toch kunnen afvragen of dat niet toevallig die ene van marktplaats is en hem voor de zekerheid voorbij kunnen lopen.
     

Deel Deze Pagina