Pff even de weg kwijt

Discussie in 'Cello' gestart door marloes s, 12 jun 2015.

  1. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Mijn cellolerares heeft de hele week geleid dus zij weet precies waar ik nu ben.
    Ben heel benieuwd naar de volgende celloles.
    En die mooie stok gaat er echt wel komen ...ooit:D.
    Eerst weer sparen :rolleyes:
     
  2. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    oooh wat luxe om zoveel te kunnen spelen! En wat leer je veel he, van samenspelen sowieso en helemaal als mensen net iets verder zijn dan jezelf.

    En ja een stok maakt echt alles uit. En als je dan eenmaal hebt gehoord hoe het kan klinken wil je helemaal een andere. Maar 2300 euro is wel echt heel luxe natuurlijk. Hoop dat je snel een andere stok kunt kopen. Overigens zeer de moeite waard om er meerdere uit te proberen want het moet ook matchen met je instrument. De duurste is niet altijd de mooiste.
     
  3. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Helemaal mee eens! Ik heb onlangs een stok uitgezocht; van de proefstokken waren er 2 die mij erg goed bevielen. Ik had wel een budget waar alle opties binnen lagen, maar heb verder niet naar de prijzen gekeken. De mooiste bleek maar de helft te kosten van wat nr 2 kostte.
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Mijn stok was rond de 600 euro (verdrongen hoeveel precies) en daar kan ik mooi mee spelen!
    Bij de Oefenchinees (ja, naam veranderd:D) is een stok geleverd met een waarde van ca. 120 euro. Wat een drama, die stok! Maar dit hoort eigenlijk verder in een stokkentopic.

    Een week zoveel spelen, Marloes, die verhalen 'jeuken' echt. 't Zou zomaar kunnen dat ik volgende zomer ook ergens heel intensief ga spelen...:cool:
     
  5. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Tja die stok komt er echt nog wel.......... weet alleen niet waneer.
    En die vakantie was heerlijk en iedereen is welkom ;)

    Ik heb woensdag mijn cello naar de vioolbouwer gebracht voor de jaarlijkse checkup.
    En ik wilde de kam bij laten werken.
    Als ik op de G snaar speelde speelde ik automatische de D snaar mee, heel erg frustrerend.
    De G en D snaar lagen zo dicht bij elkaar dat ik de G snaar bijna niet alleen kon bespelen.
    Ook mijn lerares vond het verschil tussen D en G snaar wel erg weinig.
    Vanmiddag ga ik mijn cello weer halen :rolleyes:
    Ben heel erg benieuwd.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ik ben benieuwd of er een nieuwe kam is opgesneden of dat er wat aan de hoogte van de C is gedaan.
    Dus: laat maar horen.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    De G bedoel je vast.
     
  8. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Heb de cello net gehaald.
    is geen nieuwe kam gesneden maar de C snaar is een paar milimeter verlaagd dit geeft meer ruimte om de G snaar te bespelen
    Eens kijken of dat gaat werken.verder is de wolfdoder opnieuw geplaatst.Ben ook benieuwd of ik verschil kan horen.
    Verder heeft mijn cello de vakantie inclusief alle tempratuurs schommelingen goed doorstaan :)
    Nu even eten en straks uitproberen.:rolleyes:
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Neen. Een plaatje zou kunnen verduidelijken waarom het de C moet zijn:

    upload_2015-7-24_18-17-42.jpeg

    Wanneer je de C wat lager legt op de kam krijg je meer vrijheid voor de G. Er moet natuurlijk wel ruimte zijn om de C-snaar wat lager te plaatsen. In het geval waar het hierover gaat was blijkbaar nog mogelijkheid om de C wat te laten zakken, hetgeen de vioolbouwer heeft gedaan. De rode stippellijn geeft de nieuwe situatie weer en wat het gevolg daarvan is voor de G. Geheel volgens mijn verwachting uitgevoerd. :)
     

Deel Deze Pagina