Psychologische en andere technieken

Discussie in 'Overig' gestart door marjet, 5 nov 2016.

  1. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Oh ja ik wilde al tijden in positie spelen, maar mijn docente hield dat nog tegen. De vorige les mocht ik een toonladder spelen die eindigde in de duimpositie.
    Toen was ik zo blij als een kind :)
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Waarom houdt je docente dat tegen?
    En als je dat wilt dan doe je dat toch gewoon? Zeg je daarna dat je het al geprobeerd hebt en dat je vindt dat je er aan toe bent.
    Ik speelde altijd meer en moeilijker dan de leraar opgaf. Dat gaf wel hilarische momenten: hij zei me een keer de Sonates en Partita's van Bach aan te schaffen en toen kon ik zeggen dat ik die allang had en er al uit speelde.
    Kun je aanvoeren dat die leraar er geen goede kijk op had en misschien was dat ook wel zo. Maar ik was dus niet zo braaf dat ik keurig netjes in het patroon liep van de leraar.
     
  3. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Wat je wilt doen moet natuurlijk wel bij je nivo passen .;)
     
  4. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Oh thuis deed ik dat allang hoor:D , en ik kreeg ook wel wat maten in positie in stukken maar ze wilde eerst de eerste en halve positie verstevigen ;) en ik kreeg geen losse positie-oefeningen.

    haha ja, leuk, herkenbaar ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2017
  5. marjet

    marjet

    Lid geworden:
    5 feb 2011
    Berichten:
    285
    Masterclasses: ook een goed idee! Bij een stuk wat ik nu speel is idd een leuke masterclass, alleen....gaat het vooral over 'het verhaal' van het stuk en hoe je het hele stuk mooier kunt brengen. Alleen....gaan ze er wel van uit dat je de techniek beheerst...ook van die moeilijke maten. Maar het ksn zeker inspirerend werken!
     
  6. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    klopt, het is vooral voor de interpretatie. Maar die kan je in ieder stuk toepassen. Lastige loopjes zijn met name een kwestie van langzaam tempo opvoeren.
     
  7. marjet

    marjet

    Lid geworden:
    5 feb 2011
    Berichten:
    285
    Dat deed ik ook in het begin, meer en moeilijker, maar waarschijnlijk wel met foute techniek. Nu heb ik naast mijn lessen veel samenspel waar ik veel voor oefen.
     

Deel Deze Pagina