Het valt me erg van je tegen hoe je hier op reageert. Ik moet denken aan het spreekwoord: “zoals de waard is…..” en al helemaal als je de woorden ‘ironisch of nog erger’ gebruikt. Wanneer je het hebt over nut en noodzaak, ja dat ligt natuurlijk voor een ieder anders. Ik kan over vele onderwerpen een mening geven, zonder daarbij rekening te houden of iemand het al dan niet nuttig vindt. Jij kunt niet voor mij beslissen of ik het nuttig vind en omgekeerd kan ik dat niet voor jou. Voorts verwijs je naar eerdere opmerkingen door mij gedaan op dit forum, maar zoals een trouwe bezoeker weet, zijn die door jou verwijderd, zodat daar niet meer aan gerefereerd kan worden. Wanneer je mijn eerdere post van 12-11-2006 om 12:57u nog eens bekijkt, staat daar het woordje “mooi” helemaal niet bij. Nu zul je misschien zeggen een kniesoor die daar over valt, maar naar mijn mening bepaalt dat woordje nu juist de hele toonzetting en dan kom je al heel gauw tot conclusies zoals jij die getrokken hebt. Foute conclusies dus, die voor ons beiden niet bijdragen aan een goede verstandhouding. En voor het geval je het mogelijk mis zou hebben bouw je alvast een ontsnappingsclausule in met: ‘als het niet zo bedoeld was, des te beter’. Een niet erg elegante manier van discussiëren, die ik niet begrijp, omdat in mijn post van diezelfde datum om 23:54u ik toch al duidelijk aangaf, dat het hier absoluut niet ging om jou dwars te zitten, waarom zou ik? Wat je het liefste van mij leest, bepaalt niet waarover ik schrijf omdat ik bepaal wat ik kwijt wil op een zeker moment en dat kunnen verschillende onderwerpen en momenten zijn, zodat ik me de vrijheid veroorloof zèlf te bepalen waarover en hoe vaak ik iets kwijt wil. Het kan daarbij zijn dat de inhoud of de frequentie van mijn reacties je niet aanstaan, maar ja, dat kan gebeuren: we zijn verschillende mensen met verschillende meningen. Je bent vast niet de enige, weet ik. Voorts denk ik dat eventueel verder ‘praten’ beter via een PM kan, om andere lezers niet deelgenoot te maken van vermeende twist en daar eventueel genoegen in scheppen.
Zelf ervaar ik die medium niet als een verlengstuk van Berts verkoopactiviteiten op internet. Ik heb me in dit specifieke geval dan ook zelf als mogelijke klant naar BB opgesteld. Het is daarna heel netjes via PM afgehandeld. Een verdediging van de gang van zaken is wat mij betreft dan ook niet nodig. Ik merkte trouwens geen dubbele bodem op in de opmerking van SoundBoard. Maar ik moet zeggen dat ik niet op de hoogte ben van eerdere controverses. Het lijkt me sterk dat de opmerking als een sneer moet worden opgevat, gezien de correcte wijze waarop dit medium gebruikt werd/wordt.