Laatst bij een muziekwinkel hebben ze ons overgehaald om een Stagg elektrische viool mee te nemen om thuis uit te proberen. Zeer sceptisch natuurlijk want het gaat om een viool van ongeveer 225 euro inclusief koffer, strijkstok, hars, kabels en koptelefoon...en ja, dit is inclusief de viool.
Thuis aangesloten op een dikke gitaar versterker. Naast een Yamaha ev 204 legt hij het zwaar af maar ja, dat is een viool van destijds 1900 euro en de opvolger is de sv 250...ander segment maar voor een viool van deze prijsklasse viel hij heel erg mee.
Er zijn maar heel weinig elektrische altviolen (en dus niet een viool formaat met 5 snaren maar echte full size altviolen met 4 snaren) te koop maar stagg heeft die wel. Ik heb hem gekocht...prijs onder de 300 euro inclusief alles. Natuurlijk geeft hij niet de klank van mijn altviool...die is veel mooier maar voor een moment dat het stil moet zijn of op vakantie als ik mijn dure altviool thuis wil laten is het een alternatief...en zeg nou zelf...nog geen 300 euro...mijn mobiele telefoon was duurder en die vervang ik elke 2 jaar voor een nieuwe...
Dus geen kwaliteits product maar wel een leuk speeltje voor erbij.