Sordine

Discussie in 'Viool' gestart door pleunie, 14 nov 2006.

1. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Rob,

Luister eens naar track 3 (uit mijn hoofd weet ik niet eens welk stuk het is) maar het tweede deel, waarin ineens die pracht viool in haar volle glorie mag… klinken, mag schitteren maar ook haar enorme kracht mag laten horen, dat een instrument dat als fluweel kan klinken ook op zeer krachtige wijze mag laten horen dat ze gewoon de koningin der instrumenten is.

Track 4, The Swan, heeft voor mij een klein beetje een speciale voorkeur omdat de zoon van een oud collega harp speelt, hij het stuk perfect kan begeleiden, conservatorium volgt en het stuk (ik bedoel de combinatie viool en harp) mij gewoon erg goed bevalt.

O Mio Bambino Caro, is natuurlijk een heel bekend stuk, het wordt volgens een collega ook gespeeld op een of andere rondvaart in volgens hem de Grotten van Han, maar ik kan me daarvan niets herinneren, ben er wel geweest.

Raar eigenlijk dat je (ik) aan de ene kant op de ene manier verknocht kan zijn aan klassiek, romantiek, barok en op een ander moment kan genieten van b.v. AC/DC, Supertramp. Dat ik in ieder geval bepaalde RAP nummers best goed vind. Kan genieten van sommige nummers van Alicia Keys, wat een mooie stem heeft dat mokkel. Maar ook een Christina Aquilera, Wat een pracht stem heeft dat wijf, een Anouk, Ja onze Anouk, Niet alleen Michelle maar voor mij eigenlijk het nummer “Lost”..
    Niet alleen de tekst, de lyricks maar ook de uitvoering er van door ons aller Anoekje kan mij in een emotioneel hoekje drijven. Pracht nummer, gebracht door en pracht wijf met een pracht stem.

Zo als je ziet is het niet alleen viool wat de klok slaat

Remi

2. Beethoven

Beethoven Rob Penning †

Lid geworden:
    31 dec 2006
    Hoi Remi,

Inderdaad wat een mooi instrument heeft hij en dat kan je horen ook. Ik vind dus puccini zo mooi omdat mijn vrouw harp speelt en hier een grote heeft staan. ook hier trouwens staan heel wat andere soorten muziek. Deep Purple, Led Zeppellin, The Eagels en niet te vergeten Bob Marley. Als ik weer eens een foutje heb gemaakt dan is dat mooie muziek om even af te reageren.

Rob..

3. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    @ Pleunie,

't Is alweer even geleden, november vorig jaar, toen je schreef:

"Ik ga in de vakantie zo'n sordine met een magneetje proberen en zal laten weten wat ik ervan vind!"

Dus nu dan maar de vraag: Is dat nog gelukt zo’n sourdine met een magneet?

Deel Deze Pagina