Willeke_D
♫ ♪
Mijn zoon speelt contrabas. Hij is nu 13 jaar en speelt 3 jaar. Hij is begonnen op een 1/8e bas, daarna een 1/4, 1/2e en speelt nu op een 3/4e bas. De meeste volwassenen blijven op een 3/4e bas hangen maar wanneer de bespeler erg lang is wordt er nog wel eens gekozen voor een 1/1e bas. De contrabas leraar komt bij ons thuis les geven dus dat is heel handig. Eerder had hij les op de muziekschool in Eindhoven en daar zijn in alle maten contrabassen aanwezig dus ook dan hoefde hij de bas niet mee te nemen.
Wekelijks repeteert hij mee in een strijkersensemble en dan moet de bas dus wel mee....in de auto...en dan dus niet mijn Citroen C1 want daar past hij niet in. Het formaat auto moet navanant zijn...en als hij naar een hele bas over gaat hebben wij een andere auto nodig.
Een (alt)viool is handiger maar ja, een harp of een drumstel is ook niet erg handig als instrument om te vervoeren....
Wekelijks repeteert hij mee in een strijkersensemble en dan moet de bas dus wel mee....in de auto...en dan dus niet mijn Citroen C1 want daar past hij niet in. Het formaat auto moet navanant zijn...en als hij naar een hele bas over gaat hebben wij een andere auto nodig.
Een (alt)viool is handiger maar ja, een harp of een drumstel is ook niet erg handig als instrument om te vervoeren....