Symfonisch blaasorkest zoekt Contrabassist(e)

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Mike van Gils, 9 mrt 2016.

  1. Mike van Gils

    Mike van Gils

    Lid geworden:
    9 mrt 2016
    Berichten:
    5
    Voor degenen die willen weten hoe het klinkt: morgenavond geeft de Gildenbondsharmonie een concert samen met harmonie Koningin Wilhelmina uit Wamel. Kaartjes kosten slechts 5 euro en is inclusief een consumptie. We zien je graag verschijnen!

    26 maart, Baanderencollege Boxtel
    20.00 uur

    Ons programma:
    Colonial Song - Percy Grainger
    II Concerto - Oscar Navarro (klarinetsolo: Jonie Pijpers)
    Fleodrodum - Eric Swiggers
     
  2. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Mike van Gils heeft helemaal gelijk. Een contrabas is juist een heel erg waardevolle toevoeging, met name door de klankkleur. Een mooi harmonieorkest kan eigenlijk niet zonder.

    Uit jarenlange ervaring kan ik zeggen dat de blaasmuziek een bijzonder mooie wereld is en zeker geen hoempapamuziek. (en een goede bastubaïst kan wel degelijk piano spelen). Wie hier contrabas speelt en in de gelegenheid is, zou ik het zeker aanraden!

    Edit; ik had iets geschreven over celli in een harmonieorkest maar heb er bij nader inzien een nieuw topic van gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2016
  3. Mike van Gils

    Mike van Gils

    Lid geworden:
    9 mrt 2016
    Berichten:
    5
    Om een impressie te geven van ons orkest, hieronder een link naar enkele opnames. In een werk begeleiden wij de jonge violiste Mayu Konoe toen ze nog 16 jaar was (Introduction et Rondo Capriccioso van Saint Saens), ook zijn andere bewerkingen vanuit symfonieorkest te vinden maar ook originele werken voor harmonieorkest.

    Jammer genoeg zonder contrabassen haha...

    https://gildenbondsharmonie.bandcamp.com/album/verrassende-ontmoetingen-concertzaal-tilburg
     
  4. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Mooi orkest! En een heel mooi, afwisselend programma. De sopraansax in Al Piemonte vond ik erg mooi spelen (ben bevooroordeeld :D).
    Heel bijzonder trouwens, om met een harmonie-orkest een violiste te begeleiden; dat heb ik nog niet eerder gehoord. Een mooie uitvoering!
     

Deel Deze Pagina