Tiener vioolles

Discussie in 'Viool' gestart door Anna_, 6 apr 2020.

  1. ria

    ria

    Lid geworden:
    21 okt 2011
    Berichten:
    481
    Je hebt gelijk Tobias, maar Anna lijkt me verstandig genoeg om zich hier niets van aan te trekken. Ze heeft alles goed overdacht en ze weet goed waar ze aan gaat beginnen.

    Veel succes Anna! Het gaat je vast lukken.
     
  2. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    898
    Ik denk datAnna ook best snapt dat dit vooral begon als een bemoediging om vooral 'liefhebber' te blijven en dat streven naar prof niet het ultieme doel van het leven/de muziek hoeft te zijn....
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ha, je weet over welke musici het dan gaat. Mensen die vanalles MOESTEN, waar prestatiedruk was, altijd die race tegen de klok om alle stukken ingestudeerd te hebben, daarnaast vaak nog je lespraktijk moeten 'draaien' en de hectiek rond tournees met je orkest. Als amateurs vinden we het wel leuk om eens ergens anders wat concerten te geven en dan samen op te trekken, maar voor orkestleden is het nieuwtje er waarschijnlijk gauw af. Je moet er dan samen het beste van zien te maken.

    En wij hier als amateurs op het forum, wij hebben plezier in wat we leren. We wisselen ervaringen uit en hoeven niet de schijn op te houden dat we het allemaal goed kunnen. We trekken als het ware online met elkaar op en Anna wil daar misschien ook wel aan meedoen. Ik zou het leuk vinden van haar te horen over hoe het bevalt en gaat. Ze gaat het wel druk krijgen, want voor school heeft ze ook wel het één en ander te doen en je moet ook lekker kunnen chillen met vrienden.
     
  4. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    De meeste leden op dit forum kunnen niet goed een strijkinstrument bespelen. Dat is me al vaak opgevallen. Ik voel me dus als een vis in het water, want ik kan er ook geen hout van. Ik denk zelfs dat ik de slechtste violist op dit forum ben. Maar dat is nu juist zo fijn, je wordt er niet op aangekeken. Je mag gewoon meedoen.:)
     
  5. Anna_

    Anna_

    Lid geworden:
    6 apr 2020
    Berichten:
    9
    Dankuwel!
     
  6. Anna_

    Anna_

    Lid geworden:
    6 apr 2020
    Berichten:
    9
    Bedankt voor de uitnodiging! Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe het met me gaat, alhoewel daar nu niet zoveel over te zeggen valt want ik zit al een maand thuis. Ik vind het niet erg om het wat drukker te krijgen, ik heb nu regelmatig niks te doen en verveel me vaak op school. Dit is ook één van de redenen waarom ik graag viool wil leren spelen, voor de uitdaging die het biedt. Ik hoop dat ik het leuk vind en er plezier aan beleef, dan is het in ieder geval leuke tijdsbesteding:D.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Het is nu wel een heel aparte tijd, om het maar even zo te noemen. Uitdaging zoeken door viool te leren spelen, dat vind ik een heel mooi en goed idee. Op school je punten wel binnenhalen en verder dus lekker oefenen op de viool. Dan kom je goed aan je trekken, denk ik. Er is veel uitdagends aan een strijkinstrument, het geldt ook voor cello (en ook voor veel andere instrumenten die op dit forum niet besproken worden, omdat ze geen strijkinstrumenten zijn).

    En wat ik in de muziek ook leuk vind, dat is verbreding zoeken in muziekstijlen. Uitzoeken wat je het meest ligt, maar daarnaast ervaren wat je met jazz, bluegrass, folk, rock, pop, klezmer, latin kunt naast klassiek met die specifieke kenmerken per periode (barok, romantiek e.d.).
    Ik wens je een groot en mooi avontuur toe op de viool!
     
  8. Anna_

    Anna_

    Lid geworden:
    6 apr 2020
    Berichten:
    9
    Bedankt! Het lijkt me vooral leuk op bekende popliedjes op een viool te spelen, maar ik houd ook veel van klassieke muziek. Geen idee of jullie Karolina Protensko kennen, maar zij is een elfjarige violiste uit Amerika die echt talent heeft en heel veel covers van popliedjes heeft gemaakt. Dit bewijst dus dat het wel mogelijk is en dat klassieke muziek niet de enige stijl is die je met een viool kunt spelen.
     
  9. Vioolgirl

    Vioolgirl

    Lid geworden:
    14 jun 2019
    Berichten:
    17
    Er zijn verschillende stijlen die je met je viool kan spelen. Maar klassiek zijn de meeste mogelijkheden en docenten zijn daar meer voor opgeleid. Maar ik ga er vanuit dat er ook docenten zijn die naast klassiek ook met pop of andere stijlen overweg kunnen.
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Anna heeft wel het voordeel in een tijd te leven waarin allerlei technische mogelijkheden binnen bereik komen.
    Ook kun je tegenwoordig heel goed je kunnen presenteren via bijvoorbeeld YouTube. In mijn tijd was samenspelen al heel moeilijk te regelen. De muziekscholen deden eigenlijk nooit aan optredens in het openbaar. Dat moest je zelf maar (zien te) regelen. Dat gebeurde dan ook wel. Het begon met deelname aan het Jeugdorkest. Waren toch mooie tijden. Ik kijk er met een goed gevoel op terug.
     
  11. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ik was nieuwsgierig, had nooit gehoord van Karolina Protensko, dus even kijken



    Dit is haar nieuwste, ze zit nog in lockdown, dus wellicht meer tijd voor vioolspelen. Ik keek ook naar dat kleine broertje van haar. Die zit daar als een soort mascotte heel keurig rustig te kijken en te luisteren. Zou hij ook gaan vioolspelen?
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Wat jammer dat ze niet eerst even naar het toilet is geweest. Je wordt er helemaal tureluurs van.
     
    Deanone en Hubertus Bogaers vinden dit leuk.
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    En als je wat andere filmpjes bekijkt, zoals deze

    of deze:


    dan denk ik dat ze toch beter op ballet kan gaan.
     
  14. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ze heeft al een dansende kleine fan, die kan ze zo opnemen in haar dansgarde:).
    Ja, daar wordt wat afgedanst! Geweldig toch, als je van vioolspelen en showballet houdt, dan combineer je dat dus zó!
     
  15. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Wie weet wat een muzikale aanleg @Anna_ heeft?
    Speelt ze straks de sterren van de hemel?
    Niet alle grote talenten beginnen met hun 5 jaar hoor. Er zijn er echt wel die ook later beginnen en bv viooldocente worden.
     

Deel Deze Pagina