Tips gevraagd voor leuk vioolboek voor een meisje van zeven jaar

Discussie in 'Boeken en publicaties' gestart door Muzirene, 9 apr 2014.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    De stimulans van viooljuf en moeder zullen zeker helpen! Leuk dat je haar liedjes van school uitschrijft in noten die ze kan spelen!
    Ik heb wel een piano-achtergrond. Het bedenken van mooie begeleiding is alleen nog een braakliggend terrein bij mij. Mijn eerste schreden op het gebied van mooie begeleiding bedenken, zet ik nu met mijn cello. Ik heb een map vol folkmelodietjes uit alle windstreken gekregen waar meestal de baspartij ontbreekt. Die moet ik zelf gaan bedenken en opvoeren hier en daar. De aftrap was voor mij Koningsdag in de Betuwe (best spannend).
    Piano is een stap verder, want (nog meer) accoorden.

    Maar een leuk kinderboek maken....dat lijkt mij wel een aantrekkelijk idee. Misschien wel iets zoals we vroeger met samenspelen op de piano hadden: Marlieske in Dromenland. Dat was een leuk doorlopend verhaal met bijpassende stukjes piano eerste partij (eenvoudig) en begeleiding. Op gegeven moment gebruikten we het verhaal zelfs als libretto (terwijl dat er niet voor geschreven was).

    Maar goed, de liedjes van school van begeleiding voorzien op basis van de uitgeschreven melodie......ik zou het natuurlijk bij een liedje kunnen proberen....kijken of dat wat wordt. Als het wel lukt, kan er weer een deuntje bij:)
     
  2. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Klinkt leuk, Marcelita, zo'n boek met verhaal erin! Ik verzin graag verhaaltjes en vertel mijn dochtertje 's avonds vaak een sprookje over de droomviool, die ze heeft gekregen van de droomelfjes. (Ze wilde eigenlijk haar echte viool meenemen in bed. Mocht niet van mij, vervelende moeder die ik ben. De doorzichtige droomviool mag wel.)
    En daarbij zou een begeleiding op cello wel eens heel mooi kunnen zijn?.....

    Ik zou jouw boek van Marlieske best wel eens willen zien.

    Als je wil, kunnen we wel verder dromen? Even contact leggen?
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ik stuur je nog iets via de correspondentie. Maar laten we het forum ook leuk meegenieten;)

    Verhaaltjes over de droomviool....het verbaast mij niet, ik dacht al dat ik met zo'n creatieve moeder van doen heb.
    En mogelijk heeft je dochter ook een aardige fantasie. Rondom de droomviool kan best een muziekstuk gesponnen worden. En muziekstukjes kun je over en weer samen bijslijpen, dat is net als met teksten die je samen mooier kunt maken. En dan nog een mooie cellopartij erbij.....kijken of we zoiets kunnen zonder jarenlange conservatoriumstudie;) En dan onder eigen beheer uitgeven....Waar een forum toe kan leiden:DEn wie weet hoeveel klandizie dat nog trekt... (o jee, je mag natuurlijk hier geen reclame voor eigen producten maken, dus moeten we aan een avatar van ons een website hangen met produkt en verkoopinfo;))

    Sorry, ik was even op hol geslagen, maar zonder een beetje fantasie kun je nergens aan beginnen, toch?
     
  4. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Vanmorgen was er een mail van Carmen Eberz dat Zo speel ik viool, deel 2 te bestellen is! Zojuist ook even op die site geweest en er staan ook online een heel aantal extra dingen.
    Vanaf april is mijn dochtertje veel bezig geweest met oefeningen zonder methodeboek. Ook heel leuk, ze heeft nu bijvoorbeeld ook geluidsbestanden gekregen van de juf (samen opgenomen) met hierop de oefeningen. Heel persoonlijk dus en het oefent zo leuk! Hoort mijn dochtertje zichzelf zeggen: "Hallo, hier komt de oefening van ...." en dan legt de juf het uit en speelt het voor.
    Maar na de vakantie wilde ze toch weer verder met een boek. We hadden het nog over deze methode en dat er nog geen boek van was, maar waarschijnlijk (als onze juf nog niets anders bedacht heeft) is het toch nog op tijd.
     

Deel Deze Pagina