Toon hier je nieuwste aanwinst

Discussie in 'Overig' gestart door Elman, 9 apr 2010.

  1. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    Hoi, meer info over die boeken in dit topic:
    https://strijkersforum.nl/viewtopic.php?id=1608

    Scherp opgemerkt!!! Die vioolsnaren heb ik aangeschaft voor m'n oude (fabrieks)Viool die ik beetje nieuw leven aan het inblazen ben. Snaren die erop zaten dateerde van zeker tien jaar terug.

    A-snaar is reserve voor m'n alt. Van huidige snaar begint de omwikkeling los te komen, te smal gootje in het kielhoutje vrees ik.
     
  2. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    M'n nieuwe aanwinst bij het Kruidvat vandaan. 10 cd box met vioolwerken (met alleen maar goede violisten):

    [​IMG]
     
  3. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    M'n aanwinst van vandaag, en dat voor circa 1/4 van de prijs:

    [​IMG]
     
  4. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
  5. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    Heb de video vandaag thuis gekregen en meteen bekeken. Is wel eens leuk om te zien maar niets spectaculair. Als je ooit veel strads of del gesu-violen in een film wil zien is dit een aanrader ^^

    Gaat vooral over verzamelaars die hun collectie tonen en allerlei korte interviews met bekende violisten/cellisten die een stradivarius of een del Gesu lenen en tonen.
     
  6. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    Ziet er wel boeiend uit moet ik zeggen!
     
  7. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
  8. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    Verleden week heb ik een microfoon voor cello gekocht. -> DPA 4099 condenser microphone <-

    Ik speel in een groepje en doen regelmatig optredens. Hierbij is het steeds een ramp om de violiste en mezelf (cellist) te versterken. Vandaar deze nieuwe microfoon.

    Voor iedereen die op zoek is naar een manier op zijn viool/cello te versterken, dit soort microfoons is niet goedkoop, maar zeker een aanrader :D De klank van het instrument blijft (in tegenstelling tot goedkopere micro's/plug-in's) heel natuurlijk!

    Let wel op; de micro heeft een XLR-aansluiting dus je moet hem aansluiten op een mengpaneel of een externe audio-interface. :D
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Een DPA 4099. Ik moest even goed kijken of het wel klopte want ik heb hier een microfoon van het merk DAP, maar het klopt.
    Een geheel andere opstelling dan ik tot nu toe kende en dus even een plaatje erbij opgezocht:

    [​IMG]

    Opm.: géén reclame plaatsen van allerlei leveranciers! Wordt verwijderd!!
     
  10. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    Die cello is 100% Duits, als dat een Italiaan is ben ik Stradivarius. Maar als je er maar blij mee bent :)
     
  11. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    hehe inderdaad ik ben er blij mee :D
    Misschien kan je even posten waarom je denkt dat het een duits instrument is :D?

    --> Kijk even bij mijn nieuw topic: Nieuwe cello.
     
  12. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    Zaterdag voor mn verjaardag gekregen:

    [​IMG]

    Waanzinnig mooie box! Kan niet anders zeggen. Volledig terecht dat hij de bijnaam 'Koning van de violisten' heeft. Genieten deze box.
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Elman, alsnog van harte gefeliciteerd!

    Is die CD dan een verzameling van oude, maar gedigitaliseerde opnames met Fritz Kreisler zélf? Lijkt me inderdaad heel bijzonder om het Liebeslied te horen spelen door de componist zélf.
     
  14. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.485
    We hebben van Chris nog geen antwoord op de vraag waarom hij denkt dat de cello van Amaryllida Duits is. Kom op, jong! Want waarom zou een cello van een tamelijk onbekende bouwer die leefde van 1888 tot 1978 een "vervalsing" zijn? Daar heeft toch niemand belang bij? Hij ziet er bijzonder Italiaans uit... :/
     
  15. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    Het is een 10-cd box en bevat (voor zover ik kan nagaan) de complete opnamen die Fritz Kreisler voor His Masters Voice heeft gemaakt. Dit is wat erop staat:

    [​IMG]

    Wat me opvalt is allereerst zijn heerlijke warme toon, van de hoogste tot de laagste noot. Daarnaast straalt hij in alle opnamen een bepaalde gemütlichkeit uit. De stukken klinken veel vriendelijker en relaxter dan doorgaans. Dat zit niet in de tempi maar in de ontspannen manier van spelen. Bij Fritz Kreisler denk je niet direct aan virtuositeit maar verbluffend met welk gemak en rust hij moeilijke passages speelt. Verder natuurlijk zijn prachtige vibrato.
    En het is inderdaad wel bijzonder om hem zijn eigen stukken te horen spelen.

    Box kost iets van 45 euro. Je ziet m her en der voor circa 35 euro liggen maar via eBay kun je deze box kopen voor circa 20 euro inclusief verzendkosten.
     
  16. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    Merci voor de steun, mijn topic gaat verder onder 'varia' zodat we niet te ver afdwalen van dit topic.
    Ik kan er ook niet tegen dat mensen een mening kopieren en ze niet argumenteren, maar bon :)

    Nog iets: Galimberti is wel een zeer bekende vioolbouwer uit de 20ste eeuw :) dus er zijn heel wat kopies van waarschijnlijk. Maar zoals ik al zei in mijn ander topic is er misschien een andere piste.

    Dit instrument is gewoon genieten :D klinkt zooo mooi !!
     
  17. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Gek genoeg staat zijn 'Liebesleid' er niet op!! :/
    Tenzij dat vervat zit in de 'encores', maar dat kan ik zo niet nagaan.
     
  18. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.485
    Leuk, twee onderwerpen door elkaar heen. Een "Canon-topic"? Speelde Frits Kreisler niet jaren op een viool van Galimberti?
     
  19. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    Verleden week besteld en vandaag in huis gekregen!
    Great instruments, uitgegeven door strad-magazine.

    88 pagina's met meer uitleg (wel in het engels) en heel wat foto's van een selectie bekende violen en cello's.

    Maandag beginnen mijn examens dus ik kan er nog niet meteen aan beginnen maar het ziet er interessant uit! :D

    Je kan hem bestellen via de website van theSTRAD en kost 23euro + verzending.
    http://www.orpheusmusicshop.com/category-51/SL274.html
     
  20. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    Sinds vandaag bespeel ik deze guarneri. Foto's zijn met mobiel gemaakt, zal volgende week wat knappe foto's maken.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina