unieke cello sourdine

Discussie in 'Aangeboden' gestart door JanHut, 22 sep 2015.

  1. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Handgemaakte unieke cellosourdine, door Stijn van Aerschot. Hout: Kerselaar. Bijzondere resonantie en boventonenspectrum. Door iets met mijn gehoor werkt het voor mij helaas minder en kijk ik of er belangstelling is bij iemand waar deze sourdine tot z'n recht komt. Zie website voor info: http://cellobouw.com/node/79
    Dit is 'em:

    DSCF0664.JPG DSCF0663.JPG
    Naam v. maker is ingebrand op achterzijde. In een beschermend sieraaddoosje. Met briefje van de bouwer over de boom waar het hout van komt.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2015
  2. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Laatst bewerkt: 14 okt 2015
  3. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Te koop:
    Deze houten kerselaar 5-poots sourdine wordt aangeboden.

    (Reden van verkoop zie #1 en #2).
    De sourdine en de ontwerper/maker: zie #1.
    Prijs: overeen te komen (bijv. 65% van wat 'ie in okt2014 kostte).
    Even proberen kan (al is het in de stationshal als ik in jouw richtig reis).
     
  4. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    PS citaat van cellobouw.com: ' ...... Afhankelijk van de houtsoort ontstaat een eigen klankkleur ....... De gebruikte houtsoorten zijn esdoorn, kerselaar en ebbenhout. Er zijn reeds enkele cellisten en ensembles die kunnen genieten van de sourdines ..... het Goeyvaerts trio, Pieter Stas, Gavriel Lipkind, Roel Dieltiens, Steven Isserlis, Raphaël Wallfish, Chu yi-bing. Zij zijn alvast overtuigd van de meerwaarde die ze kunnen bieden bij het spelen van bepaalde stukken'. (Ingekorte versie, omdat het beheerder teveel als reclame over kwam, #5).
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2015
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.283
    Homepage:
    't Is wel een hoop reclame voor de producten van Stijn terwijl ik er bij blijf dat een cellist die klankkleuren uit zijn eigen spel moet zien te halen dus zonder toevoeging van allerlei hulpmiddelen. Ik zie het eerder als een tekortkoming in de technische bekwaamheden als daarvoor speciale sourdines gebruikt moeten worden.
     
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dan zouden het Goeyvaerts trio, Pieter Stas, Gavriel Lipkind, Roel Dieltiens, Steven Isserlis, Raphaël Wallfish en Chu yi-bing tekortkmingen in technische bekwaamheden hebben???

    Dat wordt een stationsconcert:) Bijvoorbeeld bij de vleugel die ook al op NS stations opduikt:)

    Oei @JanHut wat een verleidingen met die sourdines van je!
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.283
    Homepage:
    Dat hoeft niet, maar ze nemen hun toevlucht tot iets anders wat ook een bepaald effect tot gevolg heeft. Gemakzucht? Och, en als je met iets speciaals op het podium komt wat nog niet of nauwelijks door anderen wordt toegepast dan heb je toch een streepje vóór toch?
     
  8. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    In Amsterdam trof ik mensen die het zeer aanspreekt. Voor mij had het iets speciaals kunnen betekenen: dagelijks zachter (ivm gehoorkwestie) spelen met iets heel speciaals (net als prachtsnaren). Nu zet ik de teleurstelling om in iets positiefs. Voor mij was het een boeiend experiment en nu kan het naar een andere liefhebber.
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Zoals ik al zei, 't is écht verleidelijk! Die draadsourdine heeft weer 'iets' in mij geactiveerd waarvan ik eigenlijk niet dacht dat het zo hard bij mij zou gaan.
    "Bijzondere resonantie en boventonenspectrum" schrijf je @JanHut, ik kan mij geen voorstelling maken van wat het zou doen op mijn cello. En dan word ik toch nieuwsgierig.
    Anderzijds heeft het wel heel wat weg van het syndroom van Rupsje-nooit-genoeg. Het moet een keer (voorlopig) genoeg zijn. Die strijd heeft tijd nodig. Dus mocht er zich een andere koper voordoen, dan moet die het vooral van je overnemen!
     
    JanHut vindt dit leuk.
  10. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    De sourdine heeft een voorlopige bestemming.
    (Geïnteresseerden kunnen wel seintje geven, via pb / conversatie; ik laat dan tzt van me horen).

    Latere toevoeging: deze kerselaar sourdine is bij mij gebleven en wordt afwisselend met een rubberen sourdine gebruikt.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2016
  11. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ha, dat is mooi! Wie weet horen we van degene van de voorlopige bestemming nog wat diens ervaringen zijn.
    Dat zou leuk zijn!
     

Deel Deze Pagina