viool kopen in het buitenland

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Femke, 22 aug 2005.

  1. Femke

    Femke

    Lid geworden:
    1 aug 2005
    Berichten:
    11
    Homepage:
    Ik hoop dat niemand van de douane dit leest, maar ik ben ondanks de verhalen toch nog van plan in Juni in Sint Petersburg te zijn. Ik ga waarsch. naar dat Goronok-atelier, wat ik eerder noemde. Als iemand tijd/zin heeft om te kijken: www.goronok.ru. In Moskou is het heel groot en verkopen ze er ook fabrieksviolen, maar in Peterburg alleen maar oude violen en violen van hedendaagse russische vioolbouwers. Er staan een paar voorbeelden van de oudere violen die ze in hun collectie hebben (gehad) op http://www.goronok.ru/salon.php en dat wat in het blauw staat (info) is een link naar nog meer foto's. Je kan ze natuurlijk niet horen, maar zien is ook al heel mooi.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    @Femke,

    ik heb die website eens bekeken en zie een twaalftal foto's van violen en mogelijk ook alten? Wat me opvalt aan foto no 1 t/m 5 dat het lijkt alsof ze onder een verkeerde hoek zijn genomen, waardoor er een vreemde verhouding ontstaat tussen het bovenste gedeelte en de onderste helft (Oberbacken en Unterbacken). Is daarom moeilijk een juiste conclusie aan te verbinden.

    Frits
     

Deel Deze Pagina