Hallo! Ik ben een vrouw van 43 en ga binnenkort viool leren bespelen echter heb wel een probleem ik kan geen notenschrift aanleren, klinkt vreemd ik kan de noten daarentegen wel volgen althans bij het zingen, heb een tijd bij een semi-prof koor gezongen gezien ik snel patronen uit bepaalde partituren kan halen en op gehoor kon zingen maakte dat ik alles wel kon zingen hoe complex de stukken soms ook waren. Echter een instrument leren bespelen is heel wat anders en dit is voor mij ook nieuw, het is altijd een wens geweest om dit instrument te mogen leren bespelen een instrument waar ik veel respect voor heb en eigenlijk zo mooi klinkt het is bijna een stem in instrument vorm daar er zoveel emotie uitkomt besef ook wel goed wil je dit kunnen benaderen dat je dan als kind moet zijn begonnen te spelen.
Maar goed eigenlijk schrijf ik er een heleboel omheen wat afleid van de vraag, is het mogelijk om een bepaald niveau te creëren zonder notenschrift (moet het hebben van aanvoelen en gehoor) en is het net als bij het zingen dat als je eenmaal wat tonen eigen hebt gemaakt dat je dan bladmuziek kan volgen?
Ik ben dus iemand die op geen enkele manier noten kan aanleren heb zelfs een kleuterprogamma er bij gepakt maar het lukt echt niet.
Ciska
Maar goed eigenlijk schrijf ik er een heleboel omheen wat afleid van de vraag, is het mogelijk om een bepaald niveau te creëren zonder notenschrift (moet het hebben van aanvoelen en gehoor) en is het net als bij het zingen dat als je eenmaal wat tonen eigen hebt gemaakt dat je dan bladmuziek kan volgen?
Ik ben dus iemand die op geen enkele manier noten kan aanleren heb zelfs een kleuterprogamma er bij gepakt maar het lukt echt niet.
Ciska