Viool verloren (trein)

Discussie in 'Verloren/gestolen' gestart door Roodkapje13, 22 mei 2017.

  1. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Zou kunnen.
    Maar een beginneling laten spelen op een instrument met zo'n waarde lijkt mij erg vreemd, en die dan uitlenen/verhuren/meegeven aan ander lijkt mij nog vreemder.
    En dan in het OV reizen, groot risico.
    Dan lijkt het mij tijd voor een GPS tracker!
    Maar dat is nu achteraf gepraat.

    Heel erg naar dat niemand zich meldt :mad:
     
  2. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Vandaag in de krant;
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.116
    Homepage:
    Ik ga toch bang worden dat dit instrument is meegenomen om ergens te verkopen aan iemand die de NL aandacht voor dit instrument is ontgaan. Een beetje uit de buurt dus. Een eerlijke vinder had allang naar de politie kunnen gaan, naar de NS of contact opgenomen met Jinek.
    Toch zijn er wel violen die na heel veel jaren toch weer opduiken en bij de rechtmatige eigenaar/erfgenaam belanden. Hopelijk gaat het nu sneller!
     
    Deanone vindt dit leuk.
  4. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Eerlijke vinders waar vind je die nog tegenwoordig. Trouwens als je een dure viool kwijtraakt moet je natuurlijk niet aan de grote klok gaan hangen dat het een duur instrument is. De (eerlijke) vinder heeft ook ogen en oren en die wordt natuurlijk meteen wakker want die ruikt het grote geld. Hij wordt voorzichtig en bergt de viool een tijdje op. Dan gaat hij informatie inwinnen, en dan gaat hij met de viool naar het buitenland. Kortom als je gaat rondvertellen dat het een duur instrument is, ben je natuurlijk stom bezig en de viool zeker kwijt.

    Hang dan liever een zielig verhaal op, zoiets van meisje kocht van het geld van haar krantenwijkje een viool en liet die in de trein liggen, ze vergat hem omdat ze net gehoord had dat haar hondje was overreden.
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.116
    Homepage:
    Maar ja, eigenlijk is 'leuk' het verkeerde woord. Het is meer van 'zo kijk ik er ook tegenaan', instemming in feite.
    De analyse van @remi over wat voor viool het dan moet zijn, draagt natuurlijk wel bij aan het idee dat het weleens om een héél kostbare viool (in euro's dan, niet qua emotionele waarde, die overstijgt alles) kan gaan.
    Misschien moeten we in een geval als deze wat voorzichtiger zijn in het enthousiast aandragen van suggesties.
    Ze zien in ieder geval wel dat we meeleven!

    https://l1.nl/l1nws-kostbare-viool-van-heerlense-muziekleraar-blijft-spoorloos-130208/

    Kijk, wie nou toch te goeder trouw is, hup mensen, maak die eigenaar/vioolleraar en leerling blij en zorg dat die viool bij de rechtmatige eigenaar terug kan komen!
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2017
  6. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Afgezien van de emotionele waarde: zou een verzekeraar dit vergoeden? Ik denk het niet....
     
  7. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Niet als je de viool zelf vergeet. Maar deze is uitgeleend dus diegene die hem leent is aansprakelijk, en de meeste mensen hebben een WA verzekering, tenminste verstandige mensen. Vooral als je zo'n dure viool leent lijkt het mij dat je een WA verzekering afsluit.
     
  8. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.891
    Homepage:
    De meeste WA verzekeringen dekken schade/verlies aan geleende/verhuurde instrumenten niet. Een in de trein/bus achtergelaten instrument dat niet meer opduikt wordt ook door andere verzekeringen niet gedekt.
     
  9. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Is deze viool nog terecht gekomen?

    Ik was bij de vioolbouwer. Hij vertelde dat ene Roos, die haar viool in de trein liet staan, haar viool terug had. Maar dat is waarschijnlijk niet degene die dit topic startte?
     
  10. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
  11. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    En waarschijnlijk nog niet terecht. :confused:
     

Deel Deze Pagina