Hoi,
bijna een jaar geleden mijn eerste, bovenstaande post hier gedaan. Wat was me dat wat voorbarig, al folk willen spelen toen. Had die boek ter hand genomen, naar de cd geluisterd en dan er nooit meer naar geluisterd wegens veel te snel en na het beginnen leren van een aantal stukken die handboek terug weggelegd wegens teveel achtsten en zestienden. Is pas sinds januari dat ik daar stukken uit oefen.
En als ik kijk waar ik vorig jaar mee bezig was en waar ik nu sta, amaai. Was toen pas begonnen aan Fidle Time Runners 2 en vond het laag zetten van de tweede vinger al een hele opdracht en mijn strijken ging misschien 10cm langs elke kant(had toen ook nog helemaal niet door dat je lang en snel kan strijken). Snapte toen ook nog steeds niets van voortekens of toonladders en wist echt niet welke noten ik toen speelde, associeerde ze vooral met eerste, tweede, derde vinger. En ik had dus ook nog nooit geoefend zonder sourdine toen, dat is pas begonnen in mei toen ik buiten kon spelen. Vond legato-bogen toen nog veel te moeilijk, bij achtste noten sloeg ik tilt. Snapte eigenlijk niet zoveel toen.
En nu, bijna, een jaar later is de klank een beetje ok, kan ik recht strijken, kan ik noten lezen, staat de rechterpink fantastisch goed, begrijp ik toonladders al beter, begrijp ik ook mollen en ben ik begonnen aan de derde positie. En ik kan me zelfs al sinds juli staande houden in een één-keer-per-maand-samenspelen.
Benieuwd wat ik hier volgend jaar ga schrijven ;-)