Waar koop ik de voor mij juiste viool?

Discussie in 'Gevraagd' gestart door Elman, 24 okt 2017.

1. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Neem eens aan dat iemand een viool wil inruilen van mindere klank- bouwkwaliteit dan de nieuw aan te schaffen viool. Als de vioolbouwer deze strategie voortzet heeft hij/zij op den duur een voorraad die steeds verder inboet aan kwaliteit. Ik ben zeer terughoudend met inruil. Dat zou kunnen verklaren waarom er veel diversiteit zit in het inruilbedrag.

2. Elman

Elman ♫ ♪

Lid geworden:
    4 sep 2007
    Klopt, maar ik heb interesse in ensemble ofzo. Juist thuis spelen aan de piano met vrouw en kids is wat ik wil. En dat gebeurt dus niet door die vervelende altsleutel. Ik ga denk ik 3 vioolbouwers af en vraag wat ze eventueel aan inruil voor mn altviool (en mn Hofner studieviool) bieden en wat zij op voorraad hebben. Als ik dan een keuze heb gemaakt wellicht eerste even een paar maanden huren en dan definitief beslissen of ik mn alt wegdoe.

3. JanHut

JanHut ♫ ♪

Lid geworden:
    27 aug 2013
    Als ik het goed heb dit adres wel (maar ik kom er voor cello's):
    Contrada Musica, Amersfoort.

4. Snelviooltje

Snelviooltje

Lid geworden:
    25 sep 2014
    Homepage:
    Dit lijkt me helemaal de juiste aanpak. Iedere vioolbouwer heeft weer wat anders liggen en het is heel normaal om zorgvuldig en uitgebreid op zoek te gaan naar de viool die past bij wat je wilt. De vioolbouwer waar ik mijn viool heb gekocht (Paardekooper) 'eiste' zelfs dat ik eerst nog bij een ander ging kijken zodat ik een heel weloverwogen keuze zou maken.
    En inderdaad is de inruilwaarde helemaal afhankelijk van wat je aankoopt. Zo werkt dat nou eenmaal.
    Ik wens je een fijne zoektocht en vooral dat je een viool vindt waar je helemaal verliefd op wordt :)

5. Elman

Elman ♫ ♪

Lid geworden:
    4 sep 2007
    Je komt rare dingen tegen online. Rechter vioolbouwer heeft gekopieerd van de linker want de viool rechts heeft geen uit een deel gevlamd esdoorn. De sukkel.

Deel Deze Pagina