Zo doen we dat.

Discussie in 'Viool' gestart door Tobias, 23 sep 2014.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Nee, Tobias, ik hoef niet naar de opticien en ook niet naar de cardioloog. Dat komt omdat je de tekst "het doet me zeer aan de ogen" niet letterlijk moet nemen, maar moet zien te achterhalen wat ik hiermee tracht aan te duiden. ;)
     
  2. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ja Ja nu begrijp ik het, vorige week zei een man tegen me, mijn neus loopt en mijn voeten ruiken, en dat nam ik ook te letterlijk, dom hé.:D
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Dat van die neus kan ik nog begrijpen maar dat voeten kunnen ruiken is algemeen bekend.
     
  4. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik liet laatst in een restaurant mijn voeten aan een biefstuk ruiken, maar daar was de eigenaar van het restaurant niet blij mee, ik zei nog tegen hem dat is toch algemeen bekend dat voeten kunnen ruiken, maar hij zei hier wordt ik niet vrolijk van meneer.
    Om hem weer een beetje op te vrolijken heb ik toen voor hem een Vioolsolo ten beste gegeven die klonk als een klok, hij zei tegen me U lijkt wel een beiaardier, nou had ik nooit van een dier gehoord dat beiaard maar goed ik heb het maar zo gelaten.:)
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2014
  5. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Misschien bedoelde hij een bejaard dier?
     
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  6. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Heeft hij mij bedoeld misschien, alhoewel ik hem nog wel gezegd had tegen de veroudering veel beweging te nemen, ik heb namelijk een wandelende nier, een voetbalknie een loopneus en een tennisarm.
     
  7. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532

    Hier gaat het om op dit topic.
     
  8. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    Zeg heren,
    CNC, Frezen... ? Tegenwoordig is het 3D printen:



    :cool:
     
  9. dreamingdragon

    dreamingdragon

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    365
    Violins Made in China:

    Ik kwam dit filmpje op you tube tegen. Ik weet niet of de link zal werken. Maar ik vraag me af, of mijn viooltje ook op die manier in elkaar gefrot is.
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Ik weet niet precies wat 'gefrot' is, maar deze instrumenten: allemaal echt handwerk.
     
  11. dreamingdragon

    dreamingdragon

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    365
    Het is inderdaad allemaal handwerk. Maar ik mis hier de liefde voor het instrument. Het komt in mijn ogen meer over van:" hatseflats" weer een mal gevuld. Of is mijn gevoel dan misplaatst ? Ik vraag me af, hoe snel ze op die manier een viool in elkaar krijgen gezet.
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Nee, dat gevoel is geheel terecht. Vandaar dat ik eigenlijk gekscherend neerpende 'allemaal echt handwerk' want daar versta ik toch heel wat anders onder. 'Violins made in China' is meer met grote snelheid een kistje met de hand in elkaar zetten en lijmen dan een strijkinstrument bouwen. Dit is geen bouwen, dit is constructiewerk.
     
  13. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Het is niet helemaal voor dit topic, maar waarschijnlijk te 'klein' om een apart topic te openen.

    Het valt mij op dat vioolbouwers wel celli verhandelen, maar heel vaak zelf niet bouwen.
    En het bouwen van celli blijkt dus echt een aparte tak van sport te zijn, om het zo maar uit te drukken.
    Het is niet zo dat een cello alleen maar een erg grote viool is, oftewel: bij cellobouw speelt meer dan alleen de grotere maat. En ik krijg ook de indruk dat er in China vooral veel violen worden 'gefrot', maar die indruk heb ik misschien alleen maar gekregen, omdat op dit forum vooral over vioolbouw wordt gepost.
     

Deel Deze Pagina