5-(of meer)snarige elekrische viool

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door eliesaliesjeliesabet, 24 feb 2009.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Nu maar hopen dat de kwaliteit beter is dan die van de Nederlandse taal. :/
     
  2. T. Zijlstra

    T. Zijlstra

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    3
    Natuurlijk is het belangrijk dat de viool niet snel ontstemt, maar bij een elektrische viool zit het geluid in de snaren, de kam, het pickupsystem, en daarna de versterker. Ik heb een belachelijk goedkope E-viool gekocht, de Harley Benton : http://www.thomann.de/nl/prod_zoom_AR_225646.html : En vervolgens heb ik daar goede snaren op gezet (van Bert) En het geluid is nu echt goed! Natuurlijk kan het beter, maar voor deze prijsklasse is het een heel mooi geluid. Wat ook belangrijk is, is de versterker. Je kunt bij een E-viool de versterker zien als klankkast van de viool.

    Ik ben blij dat ik een goedkope E-viool gekocht heb, ik heb er ook mee in de kerk gespeeld. Ik zal er geen spijt van krijgen. Toch blijft een accoustische viool altijd beter klinken. Als ik opnames maak, doe ik dat ook met mijn normale viool, met een pickupsystem, genaamd the band, ofzo, een soort rubberen band die je om je viool heen doet, Bert weet er meer van.

    Voor een eerste E-viool ben ik met de mijne tevreden. Later wil ik wel een duurdere, gewoon omdat de kwaliteit dan nog beter is.
     
  3. T. Zijlstra

    T. Zijlstra

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    3
    Een andere reden; ik had mijn viool op de versterker aangesloten, en de versterker op het mengpaneel. Dat ging van Jack, naar een microfoonuitgang. Het punt is dat die aansluiting niet zomaar gemaakt kan worden. Alles was in principe in orde, maar voor je van de versterker naar het mengpaneel kan, moet je er een aansluitkastje tussen doen. Dat kan ook een reden zijn voor brom.
     
  4. T. Zijlstra

    T. Zijlstra

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    3
    Ik heb zelf een hele fijne versterker aangeschaft, die een mooi accoustisch geluid geeft, in de diepe en de hoge tonen. De Roland BA-330: http://www.bigone.nl/Geluid/Speakers/BA-330.html De link is alleen om het product te laten zien, en niet als reclame... Maar deze heb ik gekozen, en ik heb er erg veel plezier van.
     

Deel Deze Pagina